Kontakty z brandže v úvode pomohli
Aj Petrovo okolie prirodzene očakávalo, že jeho profesijná cesta bude pokračovať v práci s nábytkom. „Na začiatku som rozbiehal e-shop s kuchynskými drezmi a plán vybudovať ten nábytkársky bol až v druhom kroku,“ spomína Peter.
„Prirodzene, využil som aj široké kontakty, ale aktuálne spolupracujeme vo veľkej väčšine s dodávateľmi, ktorých som spoznal až po spustení e-shopu, a sortiment sa časom zmenil,“ vysvetľuje. Dnes rozširujú ponuku vďaka skvelému prehľadu v aktuálnych trendoch, ale aj vďaka zákazníkom, s ktorými sa Peter dennodenne stretáva v showroome.
„Samotný predaj koncovému zákazníkovi ma baví najviac. Často okrem spätnej väzby na kvalitu služieb vnímam podnety od zákazníkov na doplnenie sortimentu a zlepšenie ponuky,“ dodáva. Okrem bežných ľudí mu však cenné impulzy prinášajú aj interiéroví dizajnéri a architekti, ktorí začínajú zároveň tvoriť významnú skupinu zákazníkov.
Ponúkli aj vlastnú značku
Okrem ponuky iných značiek v Moode v úzkej spolupráci s výrobcami a dodávateľmi rozširujú aj portfólio svojej vlastnej značky. Ide o strategické rozhodnutie, ktorého cieľom je odlíšiť sa od konkurencie a nebojovať o zákazníka iba cenou. „Ak máme prežiť tlak veľkých hráčov a nástup marketplaces, musíme našu ponuku špecializovať a budovať našu značku nielen marketingovo, ale aj portfóliom vlastných produktov.“
Ak by mal Peter vybrať jeden výrobok, ktorý mu najviac prirástol k srdcu, bol by to ten, ktorému vytvorili značku a identitu. „Ide o zdravotný matrac nášho dlhoročného dodávateľa slovenského výrobcu Aditec. Získal európsky patent vďaka technológii na elimináciu škodlivého elektromagnetického žiarenia. Ide o výrobok, v ktorom vidím veľký potenciál nielen na lokálnom trhu,“ dodáva.
Lacnejšie kúsky online, drahšie skôr naživo
Aj na Slovensku sú už ľudia zvyknutí nakupovať nábytok online. „Mnoho zákazníkov si najprv kúpi lacnejší výrobok, napríklad koberec, a keď zistia, že kvalita aj služby zodpovedali ich predstavám, urobia objednávku na drahší výrobok, napríklad nábytkovú komodu,“ opisuje Peter.
Najmä pri drahších veciach však stále platí, že ich ľudia chcú vidieť aj naživo. Peter od začiatku vedel, že bude mať showroom, a ten im stále poskytuje skvelú výhodu v porovnaní s čisto e-commercovými predajcami. Na druhej strane vnímajú tento fakt v Moode aj ako limitujúci faktor pre expanziu, preto hľadajú franšízových partnerov pre nové showroomy v Česku a na Slovensku.
„Keď človek príde k nám do showroomu, vo veľkej väčšine prípadov odchádza s objednávkou na vysnívanú vec a aj s niečím navyše. Takýto predaj pri osobnom kontakte jednoznačne funguje aj vďaka šikovnosti predajcov a tomu, že na rozdiel od bežných e-shopov dokážeme vyrobiť takisto nábytok na mieru podľa požiadaviek zákazníka.“
V tomto ohľade im veľmi pomáha aj e-shop. Ten do showroomu privedie zákazníkov, ktorí chcú vidieť konkrétny výrobok, ale neskôr odchádzajú s ponukou na realizáciu celého interiéru.
Zmena e-shopu im ušetrila čas aj peniaze
Online obchod riadi Peter už viac ako tri roky – prežil s ním pandémiu, zažil explóziu online nákupov a neustále vymýšľal vylepšenia. Najťažšie preňho však bolo niečo iné – prechod z e-shopového riešenia na mieru na novú platformu.
„Pôvodné riešenie bolo dobré, ale bolo tak finančne náročné na rozvoj a udržiavanie v chode, že nám to prestalo dávať zmysel. Zároveň som vtedy začal pozorovať, že aj veľké firmy prechádzajú na platformu Shoptet, ktorá ponúka e-shopy na prenájom,“ spomína Peter.
Vďaka firme, ktorá im pomohla s prechodom na nové riešenie, navyše odhalili mnohé chyby v nastaveniach a procesoch. Dnes im tak údržba zaberá omnoho menej času. „Absolútnou výhodou Shoptetu je podľa mňa neustály vývoj, široká ponuka doplnkov a šablón, alebo platobná brána, ktorá je súčasťou systému.“
A hlavu nevešajú v Moode ani teraz, keď sa mnoho predajcov trápi situáciou na trhu. Našli vnútorné rezervy, optimalizujú náklady, viac analyzujú a pracujú s veľkým nasadením. „Ja sa už venujem len Moodu. Prvotný e-shop s kuchynskými drezmi sme kompletne prekopali, takisto preniesli na Shoptet a riadi ho môj kolega. Tu som sa opäť presvedčil, že ak nájdete správneho človeka a naučíte ho všetko, čo viete, bude neskôr robiť veci lepšie, než by ste ich robili vy sami,“ priznáva Peter.
Neustále napredovanie
Vďaka Shoptetu dnes využívajú rad doplnkov, ktoré im uľahčujú aj prácu s množstvom produktov, ktoré v e-shope majú. „Rozšírené SEO, ale napríklad aj doplnky pre e-mail marketing, bonusový systém, riadenie veľkoobchodu či drobné detaily ako automatizované vypĺňanie údajov v nákupnom košíku, prípadne kontrola e-mailových adries sú veľmi dôležité,“ zdôrazňuje Peter.
Peter by zároveň z e-shopu chcel vytvoriť okrem miesta predaja aj miesto inšpirácie. „Jeho cieľom bude vzbudiť ešte väčší záujem zákazníkov o našu značku a ponuku aj naživo v kamennej predajni. Skrátka – mačkopes – samozrejme, v pozitívnom zmysle slova,“ smeje sa Peter.