Európsky automotive sektor zažíva obdobie rozsiahlej transformácie. Na ňu nestihol pripraviť tak dobre ako jeho globálni konkurenti.
Výhľad na rok 2025 zostáva naďalej pesimistický a turbulencie v podobe náhleho odchodu generálneho riaditeľa Stellantisu Carlosa Tavaresa či tvrdý súboj koncernu Volkswagen so zamestnancami len podčiarkujú problémy, ktorým lídri automotivu čelia.
Navyše nezhody ohľadom opatrení na znižovanie nákladov – vrátane možného zatvárania tovární a prepúšťania – zostávajú nevyriešené, čo zvyšuje neistotu.
Štrajky, do ktorých sa v Nemecku zapojilo už viac ako 100-tisíc pracovníkov, stihli narušiť výrobu. Očakávajú sa aj redukcie pracovných miest, ktoré len v dodávateľskom reťazci v tomto roku viedli k zrušeniu asi 50-tisíc pozícií.
Prepúšťanie a škrtanie nákladov
Analytici spoločnosti UBS Group v najnovšej štúdii uvádzajú, že európsky automobilový priemysel čelí „takmer dokonalej búrke“. Medzi kľúčové faktory patria klesajúci dopyt, prísnejšie environmentálne regulácie, pokles trhového podielu v Číne a hrozba zavedenia nových ciel v Spojených štátoch.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?