Štandardný ruch vo vybraných predajniach Coles raz týždenne na hodinu utíchne. Svetlá sú stlmené na polovičný jas, reproduktory, z ktorých sa ozýva miestne rádio, zostávajú nemé. Zvuky skenerov a pokladníc sa stíšia na nutné minimum. Personál prestane presúvať „hady“ prázdnych nákupných košíkov, z predajnej plochy sa vytratia pojazdné regály.
Každý utorok medzi 10:30 a 11:30 je čas na nerušené nakupovanie, ktorým chce Coles zlepšiť podmienky pre spotrebiteľov, ktorí zažívajú ťažkosti spojené s autizmom. V priestore určenom pre služby zákazníkom si môžu zdarma vziať ovocie, pre prípad potreby je im k dispozícii personál predajne.
Coles od augusta testoval tichú hodinku v dvoch obchodoch v Melbourne. Režim sa osvedčil, a tak ho v novembri nasadil do ďalších viac ako šesťdesiatich supermarketov po celej Austrálii. Zákazníčka Emily Dive, ktorá zvykne nakupovať so svojím neposedným synom, sa po skúsenosti s tichou hodinkou zdôverila na sociálnej sieti, že pri odchode z predajne sa snažila potlačiť slzy a označila svoj zážitok za „míľnik“.
Zdroj: SITA / AP
Austrálsky reťazec koordinuje program s organizáciou Autism Spectrum Australia. Jej manažérka Linzi Coyle hovorí, že autizmus postihuje jedného zo sto Austrálčanov. Ľudia trpiaci poruchou autistického spektra mávajú často ťažkosti so spracovaním zmyslových informácií a zvuky, zápach, dotyk alebo chuť môžu byť pre nich neznesiteľné. Mnohým ľuďom či rodinám tak môže dať poriadne zabrať aj jednoduchý „výlet“ do obchodu.
Od augusta, keď Coles začal s testovaním tichej hodinky, sa ozvali mnohí zákazníci s tým, že by privítali rozšírenie programu do ďalších predajní. „Prečo nemôžu byť pípajúce skenery stlmené po celý čas? V živote je množstvo stresujúcich vecí, nakupovanie potravín by k nim nemuselo patriť,“ komentoval aktivitu reťazca jeden zo zákazníkov Coles na sociálnej sieti.