Dozorná rada Volkswagenu vlani poverila americkú právnickú firmu Jones Day vyšetrovaním škandálu. Tá zatiaľ nenašla dôkazy proti generálnemu riaditeľovi Audi Rupertovi Stadlerovi. Odchod S. Knirscha, ktorý bol predtým šéfom vývoje motorov a prevodoviek, je však ďalším signálom toho, že hlavná luxusná značka Volkswagenu by mohla byť zapletená do škandálu hlbšie, než sa čakalo, napísala agentúra Reuters.

Automobilka Audi vo vyhlásení uviedla, že S. Knirsch odchádza s okamžitou platnosťou po konzultácii s dozornou radou. Neposkytla dôvod jeho odchodu, ani nemenovala nástupcu.

Podpredseda predstavenstva Audi Berthold Huber v samostatnom vyhlásení zverejnenom v mene zástupcov odborov a dozornej rady Audi uviedol, že automobilka už na začiatku dala jasne najavo, že ak bude potrebné vyjasniť škandál, nebude brať ohľad na veľké mená a v prípade potreby bude konať. „Tento odchod podčiarkuje naše stanovisko,“ dodal B. Huber.

S. Knirsch bol menovaný v januári. Nahradil bývalého najvyššieho technika Audi a skupiny VW Ulricha Hackenberga. Ten odstúpil vlani po tom, čo sa objavilo podozrenie, že bol spolu s ďalšími dvomi výkonnými predstaviteľmi úzko spojený s vývojom motora s označením EA 189, ktorý je v centre emisného škandálu.

S. Knirsch je už štvrtým šéfom výskumu a vývoja, ktorý opúšťa Audi za niekoľko rokov. Odchádza v čase, keď Audi bojuje s nemeckými konkurentmi BMW a Mercedes-Benz o vedúce postavenie v oblasti nových technológií.

Americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) vlani v septembri Volkswagen obvinila, že do vozidiel s naftovým motorom inštaloval softvér umožňujúci pri testovaní skrývať vysoko nadlimitné hodnoty toxických oxidov dusíka. Volkswagen následne priznal, že softvér inštaloval po celom svete do približne 11 miliónov naftových automobilov.