Olympijské hry patria medzi najnavštevovanejšie a najsledovanejšie športové podujatia. Ich organizácia stojí krajiny obrovské financie, no prospech pre hostiteľskú krajinu či mesto je často žiadny alebo len minimálny.

Pre obrovskú sledovanosť sú však veľkým lákadlom pre sponzorov a partnerov z celého sveta. Často ide o automobilky, technologické spoločnosti či firmy z oblasti e-commerce. TREND sa firiem na Slovensku pýtal, do akej miery je pre nich sponzoring športových podujatí dôležitý a aká je ich stratégia.

Marián Vavrovič, sponsorship & events specialist, Orange Slovensko

Športový sponzoring, respektíve podporu športových podujatí vnímame ako dôležitú súčasť nielen našej komunikačnej, ale celkovej stratégie. Prostredníctvom vhodne zvolených sponzoringových aktivít dokážeme efektívne prezentovať aj doručovať hodnoty, ktoré sú pre Orange kľúčové a za ktorými si stojíme.

Záleží nám na dlhodobých partnerstvách, ktoré dávajú zmysel všetkým zúčastneným stranám, ako aj samotnému prostrediu. Dôležité je pre nás vhodne prepájať značky aj hodnoty sponzorovaných partnerov či podujatí, prinášať aktiváciu na samotné podujatia pre ich účastníkov a prirodzene ich prepájať aj s našimi službami.

Pri ľadovom hokeji, ktorý je jeden z najpopulárnejších športov na Slovensku, sme už viac ako 18 rokov. Hokej je pre nás nielen šport, ale aj nositeľ hodnôt, ako je odhodlanie, tímovosť a ľudskosť, s ktorými sa ako značka aj firma stotožňujeme. Veríme, že pomáhame fanúšikom ešte lepšie prežívať napínavé momenty všetkých reprezentačných zápasov.

Pre Slovenský zväz ľadového hokeja (SZĽH) napríklad prinášame aj konektivitu pre 65 zimných štadiónov. Zároveň stojíme aj pri projektoch pre mladých hokejistov, Orange môžete zaregistrovať aj pri ligovom futbale, kde sme partnermi Únie ligových klubov, ale aj ako partnera Slovenského paralympijského výboru.

Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie, Lidl

Sponzoring pre nás nie je o zvýšení rozpoznateľnosti značky a počte vyobrazení loga. Hľadáme prirodzené partnerstvá a podporu tém, ktoré sú pre nás dôležité aj v rámci našich hlavných aktivít. V prípade športového sponzoringu to je podpora zdravého životného štýlu, atribútov čerstvosti a kvality, ako aj budovanie hodnôt dôležitých pre život každého z nás.

Športové partnerstvá tiež prepájame s témami diverzity a preto sme sa stali partnerom slovenského futbalu ako celku, nie iba áčkovej mužskej reprezentácie, ale aj ženskej, všetkých mládežníckych výberov a tiež projektov zameraných na malé deti. Ku komunikácii športového sponzoringu pristupujeme kreatívne, strategicky a originálne.

Túto tému zaraďujeme do nášho mediálneho a komunikačného plánu. Futbalové partnerstvo sme odštartovali tlačovkou s prvkami guerilla komunikácie, nomináciu hráčov na priateľský dvojzápas predstavili naši zamestnanci, od prvého dňa sme spustili špeciálnu komunikáciu na sociálnych sieťach a tiež v predajniach, samotný kľúčový vizuál vychádzal z takej pre nás bežnej veci, akou je nákupná taška a v predajniach sme začali ponúkať špeciálnu edíciu nákupných tašiek.

Spustili sme viacero cielených súťaží o lístky, merch či stretnutia a varenie s našimi reprezentantmi pričom nezabúdame ani na našich zamestnancov a zamestnankyne. S futbalom sa snažíme pracovať komplexne a pozývať futbalistov aj na iné naše podujatia ako napríklad na otvorenie prvej čistinky v roku 2024 v Považskej Bystrici.

Zuzana Urbaníková, finančná riaditeľka, Aliter Technologies

Sponzoring športových podujatí má pre našu spoločnosť veľký význam. Na jednej strane podporou športu prejavujeme našu spoločenskú zodpovednosť a prispievame k rozvoju komunitného a verejného života. Veríme totiž, že športové aktivity podporujú zdravý životný štýl, tímovú spoluprácu a fair play, čo sú hodnoty, ktoré sa plne stotožňujú s našou firemnou kultúrou a filozofiou.

Na druhej strane vyberáme tieto aktivity tak, aby sa s nimi stotožnili v čo najväčšej miere aj naši zamestnanci a svojou osobnou účasťou podporili nielen firmu, ale aj svojho vlastného športového ducha.

Samozrejme sponzoring športových podujatí nám tiež umožňuje zvýšiť viditeľnosť a povedomie o našej značke, nakoľko tieto podujatia priťahujú široké spektrum divákov, od lokálnych komunít až po národné a medzinárodné publikum.

Podporu športových podujatí rôzneho druhu integrujeme aj do širších marketingových aktivít. Kombinujeme ju s digitálnym marketingom, sociálnymi médiami a PR kampaňami, aby sme maximalizovali dosah a efektivitu našich investícií.

Robert Kubička, marketingový riaditeľ, Heineken Slovensko

Sponzoring športových podujatí a partnerstvá so športovými zväzmi vnímame ako príležitosť, z ktorej môžu benefitovať obe strany. So značkou Zlatý Bažant sme sa po dlhšej dobe vrátili vďaka partnerstvu so SZĽH medzi popredné spoločnosti podporujúce slovenský šport.

K hokeju neodmysliteľne patrí aj pivo a preto sme veľmi radi, že práve naša najpredávanejšia slovenská pivná značka dostala vďaka tomuto partnerstvu status – oficiálne zlato slovenského hokeja. Veríme, že vďaka Zlatému Bažantovi si všetci ešte viac užijú momenty zo zápasov či už priamo na športoviskách, v gastronomických prevádzkach, alebo doma v kruhu priateľov.

Peter Stopiak, vedúci oddelenia marketingu, Allianz – Slovenská poisťovňa

Allianz ako jedna z najväčších svetových poisťovní pristupuje k športu ako k strategickému pilieru svojho brandingu a marketingu. Šport je významná súčasť života ľudí. Okrem podpory rozvoja športu ako takého, podpory zdravia a aktívneho života, je to pre nás aj príležitosť na vytváranie pozitívnych asociácií k značke, ako aj posilnenie vzťahov so zákazníkmi. Allianz má silnú prítomnosť na globálnej športovej scéne. Sponzorujeme rôzne medzinárodné športové udalosti, tímy, arény a inštitúcie.

Aktuálne sme jedným z hlavných partnerov Medzinárodného olympijského výboru a podporujeme aj Olympijské hry a Paralympijské hry. Ďalej podporujeme futbal, futbalové akadémie a futbalovú mládež a bežecké podujatia. V rámci podpory udržateľnosti sme sa zamerali na podporu e-športov, akými sú napríklad Formula E.

V neposlednom rade chcem spomenúť aj podporu mládeže prostredníctvom iniciatívy Move now, ktorá je zameraná na podporu fyzickej aktivity, pohody a aktívneho životného štýlu so zameraním sa na mladých ľudí.

Petra Novotná, senior manažérka marketingovej komunikácie a zákazníckej skúsenosti, Slovak Telekom

V rámci športového sponzoringu nám nejde o samotnú prezentáciu loga, ale prirodzené prepojenie športu s hodnotami našej značky v internom i externom prostredí. Preferujeme zameranie sa na organizáciu vlastných podujatí, ako je napríklad Telekom Night Run, ktorý organizujeme už dlhé roky. Navyše pri ňom už druhý rok prinášame špeciálnu bežecko-nebežeckú dobročinnú kategóriu #RešpektRun a nadväzujeme tak na našu dlhodobú komunikačnú platformu #rešpekt.“

Natália Tomeková, vedúca komunikácie, O2 Slovakia

V O2 športuje čoraz viac kolegýň a kolegov, z čoho máme úprimne radosť, keďže pohyb je účinná prevencia prinášajúca duševnú pohodu a lepšie zvládanie náročnejších období. Zo všetkých športov sa v O2 najväčšej obľube teší beh. Aj preto pravidelne našim kolegom poskytujeme voľné vstupy na rôzne bežecké preteky, ale aj iné športové podujatia.

Napríklad vlani si 30 bežkýň a bežcov nenechalo ujsť 100. ročník Medzinárodný maratón mieru v Košiciach a využilo niekoľkomesačnú spoločnú prípravu, ktorú zabezpečilo O2 ako firemný benefit.

Taktiež sme dlhé roky hrdým partnerom úspešnej O2 Športovej akadémie Mateja Tótha (ŠAMT). Záleží nám na zdravej spoločnosti, práve preto prostredníctvom O2 ŠAMT chceme deťom prinášať alternatívu a namiesto trávenia voľného času mobilom im dávame možnosť športovať a budovať radosť z pohybu.

Dôkazom zmysluplnosti tohto projektu je viac ako 12-tisíc detí, ktoré akadémiu absolvovali, vyškolili sme vyše 900 trénerov a akadémia pôsobí na takmer 600 školách po celom Slovensku. Veľkou inšpiráciou je fakt, že pokiaľ sa hýbeme, sme nielen zdravší, ale máme aj výkonnejšiu myseľ.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Vplyv olympiády na ekonomiku býva neistý. Športová párty môže spôsobiť krach i 30-ročné splátky