Slovenský e-commerce trh vlani prvýkrát v histórii klesol, no už tento rok sa očakával jeho opätovný rast. Ten sa však nekoná, no optimizmus aj naďalej prevláda, nakoľko podľa mnohých odborníkov sa do čiernych čísel dostane už v priebehu budúceho roka. Podiel e-commerce na celom retaile sa stále nemení. Predstavuje okolo 12 percent, ale v budúcnosti bude rásť.

V ďalších rokoch budú aj v online nakupovaní prevládať moderné technológie spojené s automatizáciu či umelou inteligenciou. Pozitívne naladené e-shopy vnímajú najmä generatívnu umelú inteligenciu a jej nástroje. Preto platí, že kto nebude inovovať, nebude mať na trhu pravdepodobne svoje miesto.

Čoraz častejšie sa tiež hovorí o konsolidácii trhu, ktorá je podľa mnohých potrebná a trh čiastočne prečistí. Z tohto procesu budú pravdepodobne ťažiť najmä silní hráči s konzervatívnejšou stratégiou. Naopak, tých, ktorí sa v minulosti vrhli do rýchleho rastu bez finančnej rezervy, môže čakať náročné obdobie s tvrdým dopadom. TREND zisťoval, aký vývoj očakávajú v budúcom roku predstavitelia niektorých e-commerce firiem (1) a aké trendy budú tento trh formovať (2).

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa