Jeden z najväčších obchodov v slovenskom IT sa udial v decembri 2020. Jeho aktérmi boli americký technologický gigant Cisco, ktorý kúpil slovenské Slido. Toto spojenie výrazne zvýši povedomie o Slide hlavne na zahraničných trhoch, čím sa firme otvárajú nové príležitosti. Vedenie firmy ostáva s celým tímom pohromade a aj rok po akvizícii má smelé plány na ďalší rast.
Pandémia pomohla
Akvizícii predchádzal rekordný rast používanosti Slida. Išlo však o turbulentné obdobie. Začiatok pandémie totiž silne zasiahol konferenčný segment, čo malo za následok, že aj používanie Slida prudko padalo a tržby klesli o 20 percent. Na prelome apríla a mája sa však situácia otočila o 180 stupňov a platforma začala zaznamenávať rekordný rast v používanosti.
Dokonca to bol najrýchlejší rast za ostatné štyri roky. Neboli to však konferencie, ale menšie mítingy vo firmách, ktoré rast potiahli. Firmy sa museli preorientovať na prácu na diaľku, ktorá si vyžadovala viac online nástrojov. „Už skôr sme vedeli, že náš produkt musíme čo najviac prispôsobiť remote tímom, asi 70 percent našich tržieb prichádzalo zo segmentu firemných mítingov.
Nárast v čase pandémie a väčší presun do onlinu podporil aj záujem venture kapitálových investorov. Uvedomili sme si, že ak chceme uchopiť príležitosť, budeme potrebovať kapitál,“ vysvetľuje Peter Komorník, generálny riaditeľ Slida. Počas pandémie v Slide otvorili novú kapitolu. Uvedomovali si, že musia prejsť z konferenčného prostredia do sféry interných mítingov firiem. Príležitosti sa chopili z dvoch uhlov. Na jednej strane úzko komunikovali so zakazníkmi, edukovali ich a vysvetľovali, že doba sa mení a prístup k práci tiež.
Chceli im pomôcť s transformáciou nastavenia práce, ktorej súčasťou sú aj mítingy. Druhým cieľom bolo dostať sa do interných programov, ktoré firmy používajú. Raz, keď sa Slidu podarilo dostať do firmy, zamestnanci sa ho postupne chopili a začali ho používať na prednášky, brainstorming či menšie tímové mítingy. Po nástupe pandémie sa problém neefektívnych mítingov stal ešte pálčivejším. Pred Slidom stála otázka, ako jeho produkt integrovať do systémov, ktoré firmy každodenne využívajú.
Dôvera cez online
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?