"Dlho sme hľadali spôsob vstupu na trh elektronických časopisov, o ktorého budúcnosti sme presvedčení. Nakoniec sme sa rozhodli spojiť s tými najlepšími vo svojom odbore, spoločnosťou Publero," uviedla hovorkyňa Alza.cz Šárka Jakoubková.

Alza časopisy do niekoľkých týždňov zaradí do portfólia produktov na svojom webe. Doplní tak súčasnú ponuku digitálneho obsahu v sekcii Alza Media, ktorá zahŕňa elektronické a audio knihy, softvér, hudbu, filmy a hry.

"V raste tejto kategórie vidíme veľký potenciál, pretože elektronické časopisy sú, oproti papierovým, lacnejšie, ekologickejšie a prinášajú komfort pre čitateľa. Elektronické časopisy, rovnako ako ďalšie produkty v tejto kategórii, umožňujú mať stovky titulov v jednom zariadení," dodala Jakoubková.

Zakladatelia Publero Jakub Kadeřábek a Petr Korytar vo firme zostávajú a budú ju naďalej riadiť. J. Kadeřábek zostáva jediným konateľom a riaditeľom a P. Korytar šéfom divízie publishing a distribúcie.

Spoločnosť Publero pôsobí na trhu od roku 2010. Distribuuje a predáva v elektronickej podobe takmer 1500 novinových, časopisových a katalógových titulov vrátane MF Dnes, E15, Eura, Forbesu, Literárnych novín či časopisov Slniečko, Maxim, Playboy, dTest, Computer a SuperApple.

Spoločnosť Alza.cz sa zaoberá predajom výpočtovej techniky a elektroniky od roku 1994 a dlhodobo je lídrom českého internetového trhu. Vlani dosiahla tržby 11,1 miliardy korún a vybavila cez 3,3 milióna objednávok.