Hoci nie v plnom rozsahu a v pôvodných dňoch a časoch Transaero stále lieta a letové plány sa každý deň zverejňujú na webe. Časť cestujúcich odváža aj Aeroflot a niekoľko ďalších ruských spoločností.
Transaero sa navyše dostalo do ďalších problémov. Jeho schopnosť naďalej bezpečne prevádzkovať lety podľa ruského portálu aex.ru preveruje ruská agentúra pre civilné letectvo Rosaviacija aj po incidente, keď lietadlo Transaera v Krasnodare pristálo na nesprávnej dráhe a ohrozilo prevádzku.
Pretože z celkového počtu 93,1 milióna cestujúcich ruských dopravcov prepravilo Transaero vlani 13,1 milióna, v krajine sa horúčkovito rokuje o náhrade za končiacu firmu a ďalšom vývoji v ruskej leteckej doprave.
Aeroflot chce prevziať asi polovicu z jedenásťtisíc zamestnancov Transaera a približne tretinu (30 až 35) lietadiel, ktorých lízing financovali ruské banky. Záujem prejavili aj ďalší dopravcovia. Ruský federálny protimonopolný úrad vyhlásil, že by privítal, keby na pozostatkoch Transaera vznikla nová letecká spoločnosť.
Ruskú leteckú dopravu čaká reštrukturalizácia. Aeroflot oznámil, že chce do dvoch rokov urobiť upratovanie a zhospodárňovanie prevádzky svojich dcérskych spoločností. Zostanú iba tri – Orenburské aerolínie a Donaviu pohltí Rossija, po Aeroflote najväčší dopravca v skupine spoločností Aeroflotu.
Rosaviacija robí naďalej čistku medzi dopravcami. Tento rok prišlo o licenciu už päť ďalších. Naposledy aerolínie Center-Jug, prevádzkovateľ nových ruských lietadiel Superjet, ktoré sa v minulej sezóne objavili aj v Bratislave s ruskými tímami v KHL (na fotografii).