Podľa Austrian Airlines je to preto, že rakúska spoločnosť potrebuje na svoje krátke linky viac lietadiel, než má vo flotile, a preto si prenajala od Adria Airways dve 86-miestne lietadlá Canadair CRJ 900. Tá totiž má zase prebytok kapacity.
Cestujúcim z Prahy na niektoré letiská v Škandinávii, do Milána, Kyjeva či do Bruselu sa zase môže stať, že poletia boeingom, ktorý majú do konca letnej sezóny prenajaté České aerolínie ČSA od slovenskej spoločnosti Go2Sky a na linkách nemeckého lowcostu lietajú v súčasnosti štyri airbusy ČSA.
Nová spoločnosť Nikiho Laudu Laudamotion môže svoj ambiciózny plán realizovať iba tak, že pre ňu zo Švajčiarska a Nemecka lieta najmenej šesť boeingov z flotily Ryanairu.
Takého rôzne dlhé „výpožičky“, čiže wet leasing, lietadiel aj s posádkami je medzi aerolíniami bežný. Niekomu ide momentálne lepšie obchod, expanduje rýchlejšie, než rátal, iný má objednané nové lietadlá s dodávkami o niekoľko mesiacov, ale aj o niekoľko rokov neskoršie.
Tak to vysvetľuje Daniel Ferjanček, riaditeľ a spolumajiteľ slovenskej leteckej spoločnosti Go2Sky, ktorá nemá vlastné linky, ale s piatimi boeingmi patrí medzi firmy, ktorá pomáhajú iným aerolíniám preklenovať ich momentálny nedostatok lietadiel.
Tento rok bude však podľa neho zložitejší než uplynulý. V Európe zbankrotovali také silné aerolínie ako Air Berlin, Niki či britské Monarch Airlines, ktoré mali takmer poldruha stovky lietadiel a nie pre každé sa zatiaľ našlo uplatnenie u inej spoločnosti.