Július Chládek, majiteľ spoločnosti Corner & Co., hodnotí desiatky rokov pôsobenia na trhu ako obdobie rastu a výziev. „Za 30 rokov sme vyrástli až na stredne veľkú firmu, dostali sme sa medzi cca 1% najväčších firiem na Slovensku z pohľadu obratu. O našich klientov sa aktuálne stará viac ako 100 zamestnancov. Od obchodných zástupcov, cez ľudí v našich vínotékach, kolegov z ekonomického oddelenia až po skvelých spolupracovníkov v sklade ťaháme všetci za jeden povraz, aby sme priniesli našim zákazníkom tie najkvalitnejšie služby. Napriek tomu sme stále rodinná firma, kde pôsobí už druhá generácia našej rodiny.“
Spoločnosť Corner mnohí poznajú tiež podľa eshopu a sietí predajní pod značkou WinePlanet. „WinePlanet sa stal za tie roky takmer fenoménom v nákupe vína cez internet. Okrem predaja vín prináša detailné informácie o konkrétnych vínach, ale aj portfóliu a zaujímavostí zo sveta vín. V Bratislave, okrem predajne na Starej Vajnorskej (kde sídli aj firma a sklady), boli otvorené ďalšie dve predajne na Nivách a v Bory Mall. Mimo hlavného mesta nájdete vínotéky WinePlanet aj v Banskej Bystrici a Poprade.“ dopĺňa majiteľ spoločnosti.
V rozhovore s Júliusom Chládekom sa dozvedáme o výzvach, s ktorými sa firma stretla počas svojho podnikania. „Zažili sme obdobia rastu ekonomiky a s tým spojeného prirodzeného rastu spotreby, ale takisto aj ekonomické krízy. Za to obdobie sme pochopili, že je veľmi dôležité neustále napĺňať svoje vízie a zlepšovať služby svojim partnerom a zákazníkom. Rozhodujúce však pre budúcnosť firmy sú obdobia kríz a ako sa v tých ťažkých obdobiach postavíte voči výzvam, s ktorými ste sa častokrát nikdy predtým nestretli. Takým obdobím bola kríza v rokoch 2008-2009, ale predovšetkým obdobie, ktoré začalo „kovidom“ v roku 2020 a v rôznych variáciách pokračuje až dodnes. Toto obdobie je spojené s nesmierne vysokou dynamikou zmien nielen v oblasti správania sa konzumentov, ale aj na strane nákladov bolo a je veľmi ťažké predpokladať nečakane prudké zmeny v oblastiach nárastu cien mimo nášho priameho manažérskeho vplyvu napr. ceny energií a pohonných hmôt, úrokových sadzieb a pod. Avšak, vďaka naším bohatým skúsenostiam z minulosti, sme sa zatiaľ aj s týmito výzvami úspešne vysporiadali a pokračujeme v raste tržieb firmy.“ hovorí Július Chládek.
Spotrebiteľské trendy sa menia rýchlo a Corner & Co. je vďaka svojmu rozsiahlemu portfóliu vína a destilátov pripravená na neustále meniace sa preferencie zákazníkov. Zaznamenali nárast obľúbenosti nealkoholických vín a destilátov, pričom Prosecco zostáva trvalým favoritom na slovenskom trhu.
Corner bola vždy rodinná firma, ktorá si zakladá na osobných stretnutiach so svojimi zamestnancami a klientmi na báze vzájomného rešpektu. V mnohých prípadoch aj priamo vo vinárstvach. Dlhodobo spolupracuje s Asociáciou Somelierov Slovenskej republiky. Podporuje juniorské i seniorské somelierske súťaže a vzdelávacie kurzy pre profesionálov z gastronómie, ale aj pre ľudí, ktorí majú radi víno a chcú sa o ňom dozvedieť čo najviac. Taktiež je partnerom Slovenského olympijského výboru.
Wineplanet ponúka exkluzívne možnosť kúpy vín v rámci En Primeur nielen z Bordeaux, ale ako jediný aj z Burgundska. Na pravidelnej báze organizuje rôzne degustácie a zaujímavý formát MasterClass so slovenskými i zahraničnými vinárstvami. Dalo by sa povedať, že spoločnosť Corner nie je len distribúciou vín, ale aj propagátorom kultúry pitia a gastronómie, kde tieto vína hrajú významnú rolu.
Firma Corner v rokoch
1989 – rozbiehajú Chládekovci firmu Protech Group, podniká v IT biznise, zastúpenie firmy Olivetti
1991 – zmena zamerania podnikania na obchod s ovocím a nealko nápojmi
1994 – rozšírenie záberu o distribúciu vína (pod novou eseročkou Corner SK)
2000 – do portfólia pribúda prémiová káva Lavazza
2008 – rozbeh internetového obchodu s vínom Wineplanet.sk
2010 – koniec nealka, sústredenie celého biznisu pod hlavičku Corner SK
2013 – otvorenie prvej predajne vína v novej centrále firmy, uvedenie vlastnej značky vín Reya
2014 – rozšírenie sortimentu o destiláty
2018 – uvedenie vlastnej značky rumu BLUE STAMP na trh
2021 – otvorenie vínotéky v Nivy Centrum
2022 - otvorenie vínotéky v Bory Mall v Bratislave, a v Europa SC v Banskej Bystrici
2024 – otvorenie vínotéky v Poprade, uvedenie vlastnej značky ginu GINJOY na trh