Ilustračné foto
Zdroj: Corner
Ilustračné foto

Július Chládek, majiteľ spoločnosti Corner & Co., hodnotí desiatky rokov pôsobenia na trhu ako obdobie rastu a výziev. „Za 30 rokov sme vyrástli až na stredne veľkú firmu, dostali sme sa medzi cca 1% najväčších firiem na Slovensku z pohľadu obratu. O našich klientov sa aktuálne stará viac ako 100 zamestnancov. Od obchodných zástupcov, cez ľudí v našich vínotékach, kolegov z ekonomického oddelenia až po skvelých spolupracovníkov v sklade ťaháme všetci za jeden povraz, aby sme priniesli našim zákazníkom tie najkvalitnejšie služby. Napriek tomu sme stále rodinná firma, kde pôsobí už druhá generácia našej rodiny.“ 

Ilustračné foto
Zdroj: Corner
Ilustračné foto

Spoločnosť Corner mnohí poznajú tiež podľa eshopu a sietí predajní pod značkou WinePlanet. „WinePlanet sa stal za tie roky takmer fenoménom v nákupe vína cez internet. Okrem predaja vín prináša detailné informácie o konkrétnych vínach, ale aj portfóliu a zaujímavostí zo sveta vín. V Bratislave, okrem predajne na Starej Vajnorskej (kde sídli aj firma a sklady), boli otvorené ďalšie dve predajne na Nivách a v Bory Mall. Mimo hlavného mesta nájdete vínotéky WinePlanet aj v Banskej Bystrici a Poprade.“ dopĺňa majiteľ spoločnosti. 

Ilustračné foto
Zdroj: Corner
Ilustračné foto

V rozhovore s Júliusom Chládekom sa dozvedáme o výzvach, s ktorými sa firma stretla počas svojho podnikania. „Zažili sme obdobia rastu ekonomiky a s tým spojeného prirodzeného rastu spotreby, ale takisto aj ekonomické krízy. Za to obdobie sme pochopili, že je veľmi dôležité neustále napĺňať svoje vízie a zlepšovať služby svojim partnerom a zákazníkom. Rozhodujúce však pre budúcnosť firmy sú obdobia kríz a ako sa v tých ťažkých obdobiach postavíte voči výzvam, s ktorými ste sa častokrát nikdy predtým nestretli. Takým obdobím bola kríza v rokoch 2008-2009, ale predovšetkým obdobie, ktoré začalo „kovidom“ v roku 2020 a v rôznych variáciách pokračuje až dodnes. Toto obdobie je spojené s nesmierne vysokou dynamikou zmien nielen v oblasti správania sa konzumentov, ale aj na strane nákladov bolo a je veľmi ťažké predpokladať nečakane prudké zmeny v oblastiach nárastu cien mimo nášho priameho manažérskeho vplyvu napr. ceny energií a pohonných hmôt, úrokových sadzieb a pod. Avšak, vďaka naším bohatým skúsenostiam z minulosti, sme sa zatiaľ aj s týmito výzvami úspešne vysporiadali a pokračujeme v raste tržieb firmy.“ hovorí Július Chládek. 

Ilustračné foto
Zdroj: Corner
Ilustračné foto

Spotrebiteľské trendy sa menia rýchlo a Corner & Co. je vďaka svojmu rozsiahlemu portfóliu vína a destilátov pripravená na neustále meniace sa preferencie zákazníkov. Zaznamenali nárast obľúbenosti nealkoholických vín a destilátov, pričom Prosecco zostáva trvalým favoritom na slovenskom trhu. 

Corner bola vždy rodinná firma, ktorá si zakladá na osobných stretnutiach so svojimi zamestnancami a klientmi na báze vzájomného rešpektu. V mnohých prípadoch aj priamo vo vinárstvach. Dlhodobo spolupracuje s Asociáciou Somelierov Slovenskej republiky. Podporuje juniorské i seniorské somelierske súťaže a vzdelávacie kurzy pre profesionálov z gastronómie, ale aj pre ľudí, ktorí majú radi víno a chcú sa o ňom dozvedieť čo najviac. Taktiež je partnerom Slovenského olympijského výboru. 

Ilustračné foto
Zdroj: Corner
Ilustračné foto

Wineplanet ponúka exkluzívne možnosť kúpy vín v rámci En Primeur nielen z Bordeaux, ale ako jediný aj z Burgundska. Na pravidelnej báze organizuje rôzne degustácie a zaujímavý formát MasterClass so slovenskými i zahraničnými vinárstvami. Dalo by sa povedať, že spoločnosť Corner nie je len distribúciou vín, ale aj propagátorom kultúry pitia a gastronómie, kde tieto vína hrajú významnú rolu. 

Ilustračné foto
Zdroj: Corner
Ilustračné foto

Firma Corner v rokoch 

1989 – rozbiehajú Chládekovci firmu Protech Group, podniká v IT biznise, zastúpenie firmy Olivetti 

1991 – zmena zamerania podnikania na obchod s ovocím a nealko nápojmi 

1994 – rozšírenie záberu o distribúciu vína (pod novou eseročkou Corner SK) 

2000 – do portfólia pribúda prémiová káva Lavazza  

2008 – rozbeh internetového obchodu s vínom Wineplanet.sk 

2010 – koniec nealka, sústredenie celého biznisu pod hlavičku Corner SK 

2013 – otvorenie prvej predajne vína v novej centrále firmy, uvedenie vlastnej značky vín Reya 

2014 – rozšírenie sortimentu o destiláty 

2018 – uvedenie vlastnej značky rumu BLUE STAMP na trh 

2021 – otvorenie vínotéky v Nivy Centrum 

2022 - otvorenie vínotéky v Bory Mall v Bratislave, a v Europa SC v Banskej Bystrici 

2024 – otvorenie vínotéky v Poprade, uvedenie vlastnej značky ginu GINJOY na trh 

Ilustračné foto
Zdroj: Corner
Ilustračné foto