zatvoriť galériu
Ladislav Pečenka
13.marca 2020 začal na Slovensku z uznesenia vlády platiť mimoriadny stav, ktorý nariaďoval zatvorenie nákupných centier. Vtedy mali ešte reštauračné zariadenia výnimku. Dnes sú nepretržite zatvorené viac ako mesiac.
Gastro trpí. Vo foodcourte sa denne premelie viac donáškarov než samotných zákazníkov. Prevádzky však fungujú ďalej, v obmedzenom režime.  Súčasná, už takmer rok trvajúca ekonomická kríza postihla najmenej známe fastfoodové reťazce.
Výdajné miesta v súčasnosti ponúka asi 10-15 percent prevádzok v nákupných centrách. Tie odbremenili kuriérske služby, ktoré zľavnený tovar nosia zákazníkovi s oneskorením niekoľkých  dní.
Najrušnejším obdobím roka je pre majiteľov obchodov december a január. Vtedy vykazujú najvyššie obraty. Tento rok dostávajú priestor len tí, ktorým sa podarilo zabezpečiť si výdajné miesta, tzv. click and collect.
Pre nákupné centrá môže byť súčasná kríza výzvou dať priestor lokálnym, menším značkám. Tie by sa inak do takýchto priestor nikdy nedostali.
Filozofia nákupných centier stojí na zahraničných značkách a silných menách, ktoré zákazník pozná a cielene vyhľadáva.