Ladislav Pečenka
Zdroj:
Archív L.P/TASR/Pavol Zachar
13.marca 2020 začal na Slovensku z uznesenia vlády platiť mimoriadny stav, ktorý nariaďoval zatvorenie nákupných centier. Vtedy mali ešte reštauračné zariadenia výnimku. Dnes sú nepretržite zatvorené viac ako mesiac.
Zdroj:
MICHAL SMRČOK
Gastro trpí. Vo foodcourte sa denne premelie viac donáškarov než samotných zákazníkov. Prevádzky však fungujú ďalej, v obmedzenom režime. Súčasná, už takmer rok trvajúca ekonomická kríza postihla najmenej známe fastfoodové reťazce.
Zdroj:
MICHAL SMRČOK
Výdajné miesta v súčasnosti ponúka asi 10-15 percent prevádzok v nákupných centrách. Tie odbremenili kuriérske služby, ktoré zľavnený tovar nosia zákazníkovi s oneskorením niekoľkých dní.
Zdroj:
MICHAL SMRČOK
Najrušnejším obdobím roka je pre majiteľov obchodov december a január. Vtedy vykazujú najvyššie obraty. Tento rok dostávajú priestor len tí, ktorým sa podarilo zabezpečiť si výdajné miesta, tzv. click and collect.
Zdroj:
MICHAL SMRČOK
Pre nákupné centrá môže byť súčasná kríza výzvou dať priestor lokálnym, menším značkám. Tie by sa inak do takýchto priestor nikdy nedostali.
Zdroj:
MICHAL SMRČOK
Filozofia nákupných centier stojí na zahraničných značkách a silných menách, ktoré zákazník pozná a cielene vyhľadáva.
Zdroj:
MICHAL SMRČOK