Päťpercentný výnos si klienti z bankových kampaní tohto roka už pamätajú. No vždy platilo, že získať také vysoké zhodnotenie malo nejaký háčik. Aktuálne ponúkajú päť percent na klasickom termínovanom účte za štandardných podmienok tri banky.
Dexia banka ponúka „jedinečný úrok" pri trojmesačnej viazanosti, Privatbanka a OTP Banka po dvanástich mesiacoch. Dcéra maďarskej matky termínovaný vklad ešte ozvláštnila „eurodarčekom". Ten čaká na pobočkách pre klientov, ktorí vložia na účet viac ako 300-tisíc korún.
Supertermín od Tatra banky so zhodnotením 4,5 percenta už nie je tým, čím býval v auguste. No nielen úroky majú prilákať. Ani ak sú vyplatené vopred.
Poštová banka, ktorá má k vankúšovým úsporám starších ľudí vďaka pobočkovej sieti najbližšie, stavila na súťažnú kartu. Nepýši sa úrokovými sadzbami. Aspoň nie pri produktoch s dlhšou dobou splatnosti. Najvyšších 4,6 percenta (p.a.) platí pre dvojročnú vkladnú knižku. Za termínované vklady ponúka najviac 4,1 percenta.
Cieľovú skupinu chce osloviť v kombinácii so súťažou o hodnotné ceny. V novembri banka odštartuje kampaň, v ktorej predstaví súťaž Zlatá šanca a špeciálnu edíciu vkladnej knižky. Tiež s prívlastkom zlatá. So zlatom pritom vecné ceny nemajú nič spoločné. Súťažechtivých vkladateľov majú upútať dopravné prostriedky, od osobného auta, motoriek až po bicykle.
Na hre sa môžu zúčastniť starí aj noví klienti. Podmienka je, že na niektorý z depozitných produktov banky jednorazovo vložia aspoň desaťtisíc korún. No kombinácia s pripravovanou špeciálnou edíciou vkladnej knižky je neprípustná. A tá je vyhradená len pre nových klientov. Hoci takéto zhodnotenie nie je v konkurencii internetovej mBanky či ING konta ničím výnimočné, pre cieľovú skupinu Poštovej banky sa môže ukázať ako motivujúce.
Foto - Bloomberg