Spoločnosť Union definitívne potvrdila, že kupuje Poštovú poisťovňu. Union tak svoj poistný kmeň rozšíri o viac ako 160-tisíc klientov a získa nové predajné miesta a distribučné kanály. Finančný objem transakcie spoločnosti nezverejnili.
„Táto transakcia má cieľ priblížiť nás viac k zákazníkom a posilniť Union ako veľký poisťovací dom. Výrazne sa rozšíria možnosti nášho pôsobenia, a to nielen v oblasti životného, ale aj neživotného poistenia,“ povedal generálny riaditeľ Unionu Michal Špaňár.
Predaj ziskového biznisu
Poštová banka, ktorá väčšinovo vlastní Poštovú poisťovňu (PP), predáva svoj celý podiel, ktorý je vo výške osemdesiat percent. „Poštovú poisťovňu predávame vo výbornej kondícii. Poisťovňa je nízkorozpočtová, efektívne fungujúca, s orientáciou na optimalizáciu procesov. Od roku 2015 narástla v predpise poistného o 44 percent a podarilo sa jej takmer zdvojnásobiť zisk. Bola však jednou z najmenších na slovenskom trhu a jej organický rast bez veľkej zahraničnej poistnej matky bol limitovaný,“ uviedol generálny riaditeľ Poštovej banky Andrej Zaťko.
Andrej Zaťko: Poštová banka vyčerpala svoj potenciál, z 365.bank chceme vytvoriť „love brand“
Zvyšných dvadsať percent patrí Slovenskej pošte, ktorá rovnako súhlasila s predajom svojho podielu Unionu. Vo svojich prevádzkach bude potom ponúkať aj poistenie. „Sme radi, že po uskutočnení tejto transakcie budú môcť klienti využívať aj poistné produkty silnej značky, čím zachováme komplexnosť nášho produktového portfólia,“ uviedol predseda Predstavenstva Slovenskej pošty Martin Ľupták.
Transakciu musí ešte schváliť Národná banka Slovenska a Protimonopolný úrad SR. Poisťovne zdôrazňujú, že pre klientov Poštovej poisťovne sa nič nemení a aktuálne živé zmluvy ostávajú platné a ich podmienky sa nemenia.
Poisťovňa nerástla
Skupina Poštovej banky sa rozhodla s poistného biznisu vycúvať napriek tomu, že Poštová poisťovňa dosahovala uspokojivé výsledky. „Poštová poisťovňa s rentabilitou vlastného kapitálu blízko k dvadsiatim percentám bola pre nás v minulosti skutočne zisková, no nedokázala rásť. Naše zameranie je na bankové a investičné služby, poisťovňa je trochu iný biznis. Preto sme nemali sklon urobiť výrazné investície do tejto oblasti. Tieto investície sú ale potrebné na to, aby tá poisťovňa dokázala priniesť nové produkty,“ povedal pre TREND A. Zaťko.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?