Mobilita slovenských klientov nebola nikdy vysoká. Pravdepodobne aj preto, že presunúť bankový účet do novej inštitúcie bolo administratívne náročné. Zrušiť účet a všetky pridružené služby, založiť nový s kartami, trvalými príkazmi a inkasami a k tomu často zaplatiť zrušovacie poplatky, do toho sa mnohým nechcelo. A tak majú niektorí klienti aj dva tri účty.
No Európska únia chce, aby to bolo jednoduchšie. Od začiatku novembra musia banky spolupracovať a cestu klientovi zjednodušiť.
Na to banky začínajú reagovať. Nespokojného klienta sa snažia prilákať na svoju stranu. VÚB zápasí s konkurenciou s účtami na pol roka zadarmo, UniCredit na tri mesiace. No pridáva preplatenie nákladov spojených so zrušením účtu.
Niektoré banky stále vyberajú poplatok za zrušenie účtu, platobnej karty či trvalých príkazov. No od začiatku decembra, respektíve po uplynutí prechodného trojmesačného obdobia sa aj toto zmení. Vypovedanie rámcovej zmluvy, teda aj zmluvy o bežnom účte, musí byť bezplatné. Za podmienky, že bola uzatvorená na dobu určitú, alebo trvala viac ako 12 mesiacov. Za klienta je UniCredit ochotný zaplatiť aj potrebné osvedčenie podpisu.
Foto na titulke - Flickr.com