Podtatranský výrobca obalových fólií Chemosvit Folie, ktorý pred tromi rokmi získal prestížny titul TREND Investor roka, sa pomaly doťahuje na svoje predpandemické tržby. Tie mu vlani vzrástli o vyše tri percentá na 89,6 milióna eur. Najvyššie ich firma mala v roku 2013, keď dosiahli 97 miliónov eur.

Mierny vlaňajší rast tržieb súvisel hlavne s vyššími predajnými cenami oproti predchádzajúcemu roku. Ich tempo rastu však nedosahovalo rýchlosť rastu cien vstupných materiálov, čo sa po dlhej sérii ziskových rokov vlani podpísalo pod prepad spoločnosti Chemosvit Folie do straty 1,7 milióna eur. Firma ju účtovne eliminuje z nerozdeleného zisku minulých rokov. EBITDA Chemosvitu Folie klesla zo 6,1 na 2,8 milióna eur.

Na snímke je továreň najväčšieho výrobcu sklených obalov. V posledných dvoch rokoch zrealizoval strategické investície do optimalizácie výroby za viac ako 50mil.EUR. Na snímke je Boris Sluka, gen. riaditeľ.
Neprehliadnite

Vojna zvýšila dopyt po skle od Vetropacku Nemšová. Sesterská fabrika na Ukrajine totiž nevyrába

Pozitívne sa pod hospodársky výsledok firmy podpísalo zníženie osobných nákladov o 709-tisíc eur. To súviselo s medziročným poklesom počtu zamestnancov o devätnásť. Chemosvit Folie ich vlani v priemere zamestnával 785, z toho vo vedúcich pozíciách ich bolo 47. Rast miezd bol dve percentá.

Pre tento rok si spoločnosť stanovila za ciel znižovanie nákladov a zvyšovanie výkonov a produktivity práce. Zároveň chce podporiť predaj, aby mohla naplno využiť výrobné kapacity v oblasti potlače vo všetkých troch strediskách – hĺbkotlač, flexotlač a ofset, uvádza výročná správa firmy.

Ceny preniesli na zákazníkov

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa