„Zaznamenali sme nárast podvodného konania nazývaného phishing. Ide o podozrivú e-mailovú komunikáciu, ktorej cieľom je získať citlivé údaje klientov,“ uviedla Tatra banka (TB) vo štvrtok na svojom webe.
E-mail zneužíva meno banky a vzbudzuje dojem, že odosielateľom je práve finančný dom. Ako inštitúcia ďalej informuje, v pošte sa nachádza odkaz na podvodnú stránku a od klientov požaduje zadanie osobných a identifikačných údajov – meno, priezvisko, telefónne číslo, PID a heslo do internet bankingu, číslo platobnej karty, CVV kód a podobne.
Banka klientom odporúča zvýšiť pozornosť pri poskytovaní údajov. „Tatra banka nikdy od klientov nežiada overenie ich citlivých údajov prostredníctvom e-mailovej alebo telefonickej komunikácie,“ uvádza sa na webe.
Škodlivú stránku možno podľa informácií banky poznať podľa nasledujúcich znakov:
- V adresnom poli prehliadača chýba označenie https
- Nezobrazuje sa zelený alebo žltý zámoček
- Stránka je graficky nedokonalá, pôsobí ako zle načítaná, obsahuje gramatické chyby
- Názov podvodného webu je odlišný od oficiálneho názvu banky