Tatra banka predstavila úplne novú podobu svojho internet bankingu. Podľa tvorcov by mala byť prístupnejšia a príjemnejšia na používanie než doterajší systém. Podľa šéfa banky Igora Vidu sa má podobať viac na aplikáciu než na webovú stránku.

Starý i nový internet banking pobežia niekoľko mesiacov súčasne a klient si bude môcť vybrať, kde sa prihlási. „Je to technicky náročné a nákladné, ale nemôžeme klientom prostredie zmeniť zo dňa na deň. Ide nakoniec o náš najdôležitejší distribučný kanál,“ vysvetľuje členka predstavenstva Natália Major.

Nová aplikácia je postavená na technológii Flash, čo zároveň znemožňuje otvoriť novú stránku v aplikáciách mobilných telefónov. Banka sa chce pre múdre telefóny vybrať cestou špecifických aplikácií, ktoré sú prispôsobené zväčša bezklávesnicovému prostrediu. Pre iPhone už jednu má. Flash zjednodušuje aj bezpečnosť na strane klientovho softvéru, keďže update Flashu sa dá vynútiť ľahšie než systému či prehliadača.

Nové prostredie má jednoduchšie a prehľadnejšie menu, operácie s príkazmi či účtami sú zhrnuté do tlačidla s rozbaliteľnou ponukou. Prihlasovanie funguje podobne ako pri starej verzii cez kartu a čítačku.

Nové prostredie ponúka množstvo grafických zobrazení, napríklad vývoj stavu na účte či splácanie kreditnej karty. Nemá ale ešte zapracované úplne všetky funkcionality, ako je napríklad prehľad o úveroch. Tieto moduly budú zapracovávané postupne. Keďže ide o beta verziu, banka chce odsledovať reakcie klientov na nové prostredie a upravovať ho podľa ich požiadaviek.

Základné operácie ako platobné príkazy sú výrazne zjednodušené, je možné ich zadávať niekoľko súčasne. Veľkým zjednodušením sú medzinárodné príkazy: aplikácia vie napríklad automaticky doplniť SWIFT kód zahraničnej banky spolu s jej adresou, teda administratívu, ktorá zaberie veľa času na zisťovanie a vypĺňanie.

Tatra banka mení internet banking

Prihlasovacia stránka do nového internet bankingu.

Foto na titulke - Andrej Balco; vizualizácia v článku - Tatra banka