Jesenné otvorenie banskobystrickej predajne potvrdila marketingová manažérska slovenského Decathlonu Zuzana Cibulčíková. Presný termín podľa nej zatiaľ nie je známy. Naposledy predajca rozšíril slovenskú sieť obchodov koncom vlaňajška v Košiciach.
Pre prvý Decathlon na strednom Slovensku sa počíta s rozlohou 1 700 štvorcových metrov. Bude o niečo menší než tri fungujúce slovenské obchody. Najväčšia predajňa Decathlonu s výmerou tritisíc štvorcových metrov a dvoma multifunkčnými ihriskami stojí v komerčnej zóne Pharos Park blízko bratislavského letiska. Prvú, približne o polovicu menšiu, postavil v zóne Bory na západe hlavného mesta.
Banskobystrické obchodné centrum Europa sa v súčasnosti rozširuje. Majiteľ nákupného strediska, medzinárodná skupina CBRE Global Investors, buduje na časti strešného parkoviska priestory pre nové prevádzky. Decathlon ale nebude súčasťou pripravovanej prístavby. „Vznikne po zmenšení prevádzky Terno, ktorá prejde aj vizuálnou zmenou v dizajne, aký má v bratislavskom Auparku,“ hovorí Tomáš Hollý, manažér centra z CBRE.
Predajňa Decathlonu v Banskej Bystrici mala pôvodne vyrásť v inej lokalite. V pláne bolo stavať ju ako súčasť obchodnej zóny Radvaň Park na okraji mesta. Banská Bystrica je jedným z desiatky slovenských miest, do ktorých má predajca namierené.
Francúzsky Decathlon vstúpil na slovenský trh vlani v apríli, na jeseň sprevádzkoval e-shop. Koncept má postavený na významnom zastúpení dvoch desiatok vlastných značiek. Zákazníci si môžu vyskúšať športové potreby priamo v predajniach alebo na priľahlých ihriskách. Minulý rok uzavrel Decathlon na Slovensku s tržbami 6,4 milióna eur pri vyše polmiliónovej strate.