Len nedávno TREND pripravil komplexnú analýzu o stave digitalizácie Slovenska, ktorá podobne ako minulý rok nebola príliš pozitívna. Dôvodov je viac. Problematické je najmä verejné obstarávanie v IT, v sektore chýbajú skúsení manažéri a krajina sa ďalej nepohne ani bez kvalitných projektov.

Investície do ľudí

O pár dní sa na Slovensku uskutočnia predčasné parlamentné voľby. V predvolebných kampaniach síce hrajú prím úplne iné témy, no niektoré politické strany sa venujú aj digitalizácii. Aj z toho dôvodu zorganizovala IT Asociácia Slovenska (ITAS) predvolebnú debatu na tému: Aká bude digitálna budúcnosť Slovenska.

Hneď na úvod pripomenul prezident asociácie Emil Fitoš, že Slovensko je druhou najmenej úspešnou krajinou z hľadiska produktivity ekonomiky. Práve digitalizácia je podľa neho jednou z odpovedí na rast produktivity práce. Iné krajiny totiž investujú do digitalizácie väčšie prostriedky a aj to je dôvod, prečo Slovensko predbehli v indexe digitálnej ekonomiky a spoločnosti (DESI), ktorý sumarizuje ukazovatele digitálnej výkonnosti Európy a sleduje pokrok krajín EÚ.

Kým v rokoch 2017 a 2018 bolo Slovensko v indexe na ôsmej pozícii od konca rebríčka, od roku 2019 krajina každý rok klesá o jedno miesto. V najaktuálnejšom rebríčku za rok 2022 sa Slovensko umiestnilo na štvrtej pozícii od konca. Za Slovenskom sa pritom nachádzajú krajiny ako Grécko, Bulharsko či Rumunsko.

Marek Hudák z Kresťanskodemokratického hnutia (KDH) povedal, že úroveň digitalizácie chcú podporovať už na regionálnej úrovni. Podľa Jána Hargaša z Progresívneho Slovenska (PS) sa digitalizácia často venuje technológiám a inováciám, no nerieši sa ich zavádzanie do podnikov. Chýba podľa neho osveta, ako môže digitalizácia pomôcť podnikateľom.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa