NBS zverejnila veľmi podobné rozhodnutia voči poisťovni Kooperativa, Komunálnej poisťovni, Union poisťovni a poisťovni Uniqa. Pri všetkých z nich je vymenovaný celý rad produktov neživotného poistenia, pri ktorom poisťovne mali nesprávne klientom zvýšiť ceny.

„Znamená to, že poisťovne nesprávne zvýšili cenu, lebo to podľa poistnej zmluvy nemohli takto jednostranne urobiť. Ak sa s klientom nedohodli na zvýšení, tak klient mal platiť pôvodnú výšku,“ vysvetlil pre TREND hovorca NBS Peter Majer. Poisťovne podľa NBS nemohli klientom jednostranne zvýšiť poistné, ale mali sa s nimi na zdražení dohodnúť, alebo im zmluvu vypovedať. NBS nemôže poisťovniam prikázať, aby klientom peniaze vrátili. 

Podľa informácií TRENDU z prostredia poisťovní kontrola pokračuje aj v ďalších inštitúciách. 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa