Četbot je počítačový program, ktorý simuluje ľudskú konverzáciu a na základe umelej inteligencie dokáže zodpovedať vybrané okruhy otázok. Podľa Tatra banky by mal jej četovací robot Adam zvládať aj bežnú medziľudskú konverzáciu. S každou ďalšou komunikáciou by sa mal zlepšovať.
Vyskúšal som, ako sa mu už teraz darí odpovedať na bežné otázky o produktoch banky. „Dobrý deň, ako Vám môžem pomôcť?“ pozdraví ma robot po otvorení chatu. „Dobrý deň,“ odzdravím. „Príjemné ráno. Volám sa Adam a som prvý slovenský virtuálny bankár. Prosím, pýtajte sa,“ pokračuje v príjemnej konverzácii.
„Ako sa máte?“pýtam sa. „Ďakujem za opýtanie, dnes mám dobrý deň. Dúfam, že aj Vy,“ odvetí.
Chce spresnenia
Po zdvorilostných frázach prejdem k prvej otázke. „Chcel by som si v Tatra banke otvoriť účet. Je ho možné otvoriť cez internet?“„Porozumel som, že potrebujete informácie k účtu. Chcete sa spýtať na účet fyzickej osoby alebo firmy?“ odvetí. Vyberiem si fyzickú osobu.
Dostávam na výber z detského, študentského a bežného účtu. Chcem bežný účet. „Potrebujete informácie pre otvorenie nového účtu alebo k existujúcemu účtu?“ dostávam doplňujúcu otázku.
Keď vyberiem nový účet, Adam odpovie, že si ho môžem otvoriť online pomocou mobilnej aplikácie alebo v ktorejkoľvek pobočke. Zároveň mi ponúkne aj odkaz na stránku o tvárovej biometrii, ktorá informuje aj o otváraní účtu online.
Dostal som sa tak k odpovedi na svoju pôvodnú otázku. Teraz by ma zaujímalo, aké má banka úroky na
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?