Elektromobil nebude ľudovým vozidlom
Ako sa budú Slováci správať pri prechode na elektromobilitu? Niektoré trendy badať už v súčasnosti. Podľa investičného analytika spoločnosti FinGO Františka Burdu je rok 2035 príliš optimistický termín a skôr bude uplatnený v bonitnejších štátoch, kde je životná úroveň a kúpna sila obyvateľov oveľa vyššia.
„A to nehovorím o nepripravenej infraštruktúre, ktorá by mala tento nápor vozidiel pripojených k nabíjacím staniciam zvládnuť. No pokiaľ budú politické tlaky na elektromobilitu, väčšina Slovákov siahne na zánovné vozidlá,“ poznamenáva pre TREND.
Faktom tiež zostáva, že všetky autá predané do roku 2035 bez ohľadu na ich emisie budú môcť jazdiť tak ako dovtedy. Únie nebude riešiť predaj starších áut v rámci autobazárov či súkromného predaja ojazdených áut.
„Spaľováky“ z druhej ruky bude možné kupovať a predávať naďalej, až kým sa postupne v praxi neobmenia za novšie typy vozidiel. Nová európska legislatíva však môže nepochybne vyvolať nárast cien ojazdených vozidiel so spaľovacími motormi.
Výrobcovia automobilov vyhlasujú, že čím viac bude vyrobených elektrických áut, tým bude ich ceny nižšia. Na druhej strane ceny pre niektorých ľudí budú stále neprimerane vysoké na zaobstaranie si nového vozidla. Finančný analytik očakáva aj nové trendy, napríklad väčšie zdieľanie automobilov, prestup ľudí do hromadných dopravných prostriedkov a vyššie využitie alternatívnej prepravy na krátke vzdialenosti, ako sú elektrobicykle a elektrické skútre.