Poštová banka sa pridala k podporovateľom myšlienky vytvorenia skupiny akciových investorov na Slovensku, ktorú masíruje skupina J&T, a zorganizovala súťaž. Kto si od polovice júla do konca augusta kúpi cez Poštovú banku aspoň jednu akciu z hlavného trhu Burzy cenných papierov v Bratislave a rovnaký počet bude vlastniť aj na konci súťaže, dostane sa do žrebovania o „tatranské ceny“. Ceny v podobe hotelových pobytov, noci na Lomnickom štíte či aspoň zvezenie lanovkou z Tatranskej Lomnice na Lomnický štít a späť dostane 124 súťažiacich. Pri kúpe titulov z hlavného trhu platia klienti Poštovej banky nižšie poplatky, než aké sa viažu k cenným papierom z voľného burzového trhu.
Poštová banka spomedzi akciových titulov zviditeľňuje jeden titul – Tatry Mountain Resorts, ktorý bude od druhého augusta súčasťou akciového indexu SAX s pätinovou váhou. Akcie TMR zahrnula do programu 3 groše, v ktorom pod prvým grošom propaguje poistné produkty svojej poisťovne, druhým je netermínovaný vklad banky. Tretí groš má zhodnotiť peniaze pre budúcnosť napríklad cez akcie TMR či Náš prvý realitný fond od Prvej penzijnej. No hoci podpora akciovému titulu formou súťaže môže osloviť široký okruh retailovej klientely, potenciálni investori by mali zvážiť, že akcie sú rizikový cenný papier, ich cenový vývoj nie je zaručený a ich cena môže kolísať. Investícia do akcií je vhodná pre klientov menej averzných k riziku, vedomých si toho, že o peniaze môžu v prípade negatívneho vývoja i prísť. Investor okrem toho, že veľmi dobre znáša riziko, sa označuje za dynamického, štatisticky býva zo solventnejšej skupiny a často ide o mladšie investorské ročníky.
Marketingová kampaň Poštovej banky je okrem podpory akciám zameraná aj na Náš prvý realitný fond (ten do súťaže o tatranské ceny nepatrí). „Má stabilnú a vynikajúcu výkonnosť – priemerné zhodnotenie od vzniku fondu je vo výške 8,01 % p.a.“, dozvedia sa klienti na stránke banky v sekcii tretí groš. No odkaz na historickú výkonnosť a ani komunikovanie priemerného ročného zhodnotenia fondu sa nepozdáva ani konkurentom. Slovenská asociácia správcovských spoločností (SASS) podľa jej šéfa Ivana Znášika aktuálne vyhodnocuje formálne náležitosti kampane. „Stanovisko SASS zverejníme hneď potom, ako bude známe,“ sľubuje. Podľa údajov asociácie k 23. júlu vykazoval fond za predchádzajúcich šesť mesiacov zhodnotenie 4,43 percenta. Trojročná výkonnosť prepočítaná na ročnú bázu bola 7,89 percenta. Aj v tomto prípade platí, že historický výkon nie je zárukou budúceho.
Ilustračné foto na titulke - Flickr.com