V celom trojuholníku je nakoniec spokojný aj predajca, lebo banka mu takto pomôže zabezpečiť prítok klientov, ktorí mohli nakupovať aj u konkurencie.
Banka spustila program Peniaze s5 v novembri, kompletnú ponuku zliav si klienti môžu pozrieť na webe, kde si môžu odsúhlasiť, či ponuku budú chcieť využiť. Mali by však dostávať aj priame ponuky v závislosti od toho, kde kartou v skutočnosti platia. Aby sa stretávali len s relevantnými možnosťami.
Zľavy sú rôzne, napríklad v Lidli za nákup potravín môže klient dostať naspäť tri percentá nákupu, na čerpačkách Shell dve percentá a v predajniach obuvi Wojas deväť percent. Zľava vo výške štyri percentá je napríklad aj na booking.com. Banka ušetrené peniaze klientom pripíše dvakrát za mesiac.
Programy motivujúce klientov využívať na platenie kartu miesto hotovosti mávala napríklad aj Slovenská sporiteľňa a Prima banka. Aktuálne v ňom priamo pokračuje už len Prima banka. Klient dostáva naspäť na účet 0,5 percent zo sumy hradenej kartou bez ohľadu na to, kde kartou platí. Slovenská sporiteľňa má program Odmena+, kde klienti podobne ako v Poštovej banke môžu po aktivácii tohto programu získať zľavy u vybraných partnerov. Zaviedla ho v decembri 2014, v auguste tohto roku pribudli aj niektoré eshopy.
Banka vyplatí na účet odmenu, či zľavu až vtedy, keď sa nazbiera päť eur. Cash backové akcie môžu mávať aj kartové spoločnosti, vtedy je jedno, ktorá banka kartu vydala a kde má klient účet, stačí platiť správnou kartou, vedieť o tom a zapojiť sa.
Je pravdepodobné, že podobných programov zhŕňajúcich klientom možnosti zliav v obchodoch budúci rok pribudne. A môžu sa objaviť aj v spolupráci s nejakou bankou. Od budúceho roka totiž začne platiť európska smernica o platobných službách PSD2, ktorá je pre bankovníctvo prelomová. V dôsledku nej banky budú spolupracovať s rôznymi fintech spoločnosťami s inovatívnymi nápadmi a podobné lojalitné programy by medzi ne mohli patriť.