V roku 2016 zaznamenali anti-phishingové technológie tejto spoločnosti takmer 155 miliónov pokusov používateľov o otvorenie niektorej z množstva falošných webových stránok využívaných na phishingové kampane.

Ich cieľom bol zväčša záujem o získanie prístupu k cenným osobným údajom, informáciám o bankových účtoch, prihlasovacím údajom či heslám. Kyberzločinci následne zneužili tieto informácie, aby sa mohli zmocniť finančných prostriedkov obetí. Podľa správy bol podiel phishingu v rámci finančných hrozieb doteraz najväčším.

Schémy phishingových útokov zameraných na bankingové služby patria podľa Kaspersky Lab k tým najsofistikovanejším spomedzi všetkých typov finančného phishingu. Každý piaty útok využíva na oklamanie obete falošné online bankingové informácie alebo obsah, ktorý sa javí ako oficiálna verzia bankových webov. Rovnako rástol aj podiel phishingových útokov zameraných na platobné systémy ako aj e-shopy.

Kyberzločinci zaoberajúci sa phishingovými útokmi s obľubou podľa spoločnosti využívajú dáta fingujúce komunikáciu najväčších medzinárodných bánk, populárnych platobných systémov, internetových obchodov a aukcií pochádzajúcich prevažne z USA, Číny či Brazílie.

Zoznam najviac postihnutých značiek sa veľmi nezmenil oproti predchádzajúcim obdobiam vzhľadom na to, že popularita mnohých z týchto finančných systémov rastie, čo z nich robí lukratívnejšie ciele pre kyberkriminalitu.