Kampaň ČSOB „Doživotne zadarmo“ je podľa Rady pre reklamu klamlivá a zavádzajúca. Klamlivý údaj je podľa etického kódexu aj „údaj sám osebe pravdivý, avšak vzhľadom na okolnosti a súvislosti, v akých sa používa, môže príjemcu reklamného posolstva uviesť do omylu“.

V tomto prípade by sa klientovi mohlo zdať, že účet je zadarmo bezpodmienečne. No ak chce mať účet v ČSOB lacnejší, alebo úplne bezplatný, musí aktívne využívať účet a splniť niekoľko podmienok. V prípade najlacnejšieho balíka to znamená, že klient musí z účtu každý mesiac zrealizovať inkaso a aspoň jeden trvalý príkaz, na účte mu musí pribudnúť minimálne 500 eur a v priemere za mesiac sa musí na účte „ohrievať“ prinajmenšom 300 eur.

Podmienky sa riadia aktuálnym sadzobníkom poplatkov. Banka negarantuje, že sa nezmenia. Aj pred kampaňou lákala banka klientov na stopercentné či menšie zľavy. No aktuálne vyhlasuje, že podmienky zjednodušila. Áno, najmä v porovnaní so začiatkom tohto roka, kedy ich sprísnila.

ČSOB zavádzanie tejto reklamy odmieta. „Tento podnet vnímame ako neopodstatnený,“ reaguje riaditeľka Public Relations ČSOB Tereza Molnár Copláková. Cieľom kampane podľa nej je povedať klientom, že ČSOB umožňuje získať balíky služieb zadarmo a to „do konca životnosti účtu“. A to za reálne splniteľných podmienok pre širokú verejnosť. „Dôkazom toho je úspešnosť tohto produktu a to, že túto možnosť využili desaťtisíce nových klientov,“ zdôvodňuje šéfka PR. Takisto sa ale mohlo stať, že sa nechali zlákať klamlivou reklamou. Ak sa im nepáči, môžu účet zrušiť. Za 6,64-eurový poplatok.

Foto na titulke - Flickr.com