Už niekoľko rokov bojujú o klientov tri zdravotné poisťovne. Aj keď zákazníci všetkých troch poisťovní majú nárok na rovnakú zdravotnú starostlivosť a platia aj rovnaké odvody, každá poisťovňa sa snaží potenciálnych klientov presvedčiť, že práve ona je najlepšia.
„Určite existujú medzi zdravotnými poisťovňami rozdiely a oplatí sa pre poistencov zamyslieť nad tým, či im tá ich vyhovuje, alebo sa im oplatí podstúpiť určitú administratívnu záťaž a prestúpiť do inej, kde budú mať šancu na lepší prístup, komunikáciu, viac alebo iné hradené nadštandardné služby, výkony a lieky a podobne,“ vraví analytik INEKO Dušan Zachar.
Zmluvy s lekármi
Ľudia, ktorí pravidelne navštevujú špecialistov, by si mali pred zmenou poisťovne preveriť, či má ich lekár uzatvorenú zmluvu s ich poisťovňou. „Ak ho nemá poisťovňa zazmluvneného, tak v prípade neakútnej zdravotnej starostlivosti za ňu musí pacient platiť,“ vraví D. Zachar.
Ak má lekár zmluvu s vybranou poisťovňou uzatvorenú, mala by byť zmena poisťovne bez problémov. „Postupne všetky tri poisťovne prechádzajú na systém platieb bez limitov, takže by sa nemalo stávať, že budú pacienti z tohto titulu odmietaní alebo presúvaní na neskoršie obdobie,“ povedal D. Zachar.
Pri všeobecnom lekárovi netreba preverovať, s ktorou poisťovňou má uzatvorenú zmluvu a s ktorou nie. Každý všeobecný lekár je totiž povinný uzatvoriť zmluvu s každou poisťovňou, v ktorej má poisteného čo i len jedného pacienta.
Poisťovne zacielili na zuby
V tomto roku sa zdravotné poisťovne zamerali na preplácanie nákladov na zubára. Union, ako aj Dôvera sľubujú
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?