Softvér len za minulý rok označil na základe e-mailov dva milióny transakcii za podozrivé, čím vraj ušetril viac ako 150 miliónov dolárov svojich klientov. Medzi nich patria banky, aerolinky, cestovné kancelárie či internetové obchody.
Podľa spoločnosti je e-mail dostatočným nástrojom, ako riziko zákazníkov posudzovať. „E-mail sa stal unikátnym digitálnym preukazom, ktorý si časom vytvorí vlastnú reputáciu a pozadie na základe minulého správania,“ píše Emailage na svojej stránke.
A zdá sa, že sa mu naozaj darí. Emailage minulý mesiac získal od investorov 3,8 milióna dolárov na svoj ďalší rozvoj.
Celosvetovo podľa štúdie spoločnosti Radicati Group v roku 2012 existovalo viac ako 3,3 miliardy e-mailových adries a očakáva ich rast až na 4,3 miliardy na konci budúceho roka. E-maily sú pritom ľahko vytvoriteľné, avšak náročné na sledovanie.
Aký je rizikový mail
Algoritmus Emailage pri skúmaní rizikovosti využíva desiatky až stovky rôznych faktorov. Konkrétne zložky a ich kombinácie sú, samozrejme, tajné. Napriek tomu CEO spoločnosti Rei Carvalho pre portál Quartz niektoré hlavné body popísal:
E-mailová doména. Maily s firemnou adresou vo všeobecnosti predstavujú menšie riziko ako tie z voľne prístupných služieb typu Gmail alebo Yahoo. Podľa spomínanej štúdie Radicati Group je podiel firemných mailov len niečo väčší ako jedna štvrtina.
Vek e-mailovej adresy. Spoločnosť Emailage dokáže získať informácie o dátume založenia niektorých e-mailových adries. Tie, ktoré vznikli krátko pred objednávkou, sú viac podozrivé.
Čísla a znaky. Príliš veľa čísel a rôznych znakov v emailovej adrese (Janko.1.2.3.4.5.6@...) môže naznačovať väčšiu rizikovosť.
Automatizované maily. Sofistikovanejší podvodníci využívajú automatizované systémy, aby vytvárali falošné e-mailové adresy. Emailage dokáže niektoré takéto systémy spoznať vďaka odhaleniu logiky stojacej za ich vytvorením.
Slovenské obchody rizikovosť veľmi neriešia
Tuzemské internetové obchody oslovené redakciou TREND.sk zatiaľ takéto systémy nevyužívajú alebo konkrétne metódy nekomunikujú.
„Nič také neriešime a nemáme pre to ani dôvod,“ odpovedal marketingový riaditeľ Parfums.sk Radek Ondrášík na otázku, či ich spoločnosť posudzuje rizikovosť zákazníkov.
„Spoločnosť Alza, ako najväčší elektronický obchodník, aktívne predchádza najrôznejším typom podvodného jednania. Podrobnosti o konkrétnych postupoch však nemôžeme zverejniť,“ komentovala otázky PR a CSR manažérka Alzy Šráka Jakoubková.