Aj v súčasnosti je viacero spoločností, ktoré sa vzopreli všeobecnému trendu. Okrem firiem, ktoré tradične odolávajú krízovým obdobiam, pribudli aj také, ktoré boli v správny čas na správnom mieste a dokážu profitovať z obmedzení, ktoré prináša koronavírus.
Hrozba ochorenia uväznila doma stovky miliónov ľudí po celom svete. Tí preto obmedzili aj nákupy v tradičných obchodoch. Namiesto toho nakupujú online. Zmenu spotrebiteľského správania postrehli aj investori, ktorí ťahajú nahor akcie najväčšieho online obchodu na svete.
Koronavírus mení nákupné správanie ľudí
Napriek tomu, že akcie Amazonu najprv začali klesať a z hodnoty 2 170 dolárov, ktorú dosiahli 19. februára, sa zviezli až na úroveň 1 677 dolárov za kus, kde sa dostali 12. marca, tento týždeň v pondelok uzatvárali obchodovanie na úrovni 1 903 dolárov. Od svojej najnižšej úrovne tak posilnili už o 13,5 percenta. Zároveň za svojim vrcholom zaostávajú o 12,3 percenta. Ich súčasná strata je výrazne nižšia ako v prípade ostatných akcií. Index Dow Jones v pondelok uzatváral obchodovanie o 36,7 percenta slabší ako 19. februára.
Podobne sú na tom aj akcie kuriérskej spoločnosti UPS. Najprv padli, následne časť svojej straty vymazali. V pondelok obchodovanie uzatvárali v porovnaní s 19. februárom o 13 percent slabšie.
Tradične dokáže z kríz ťažiť aj najväčší americký obchodný reťazec Walmart. Jeho akcie sú v súčasnosti na približne rovnakej úrovni ako pred nakazením akciových trhov koronavírusom.
Amazon ako aj UPS ťažia z toho, že vďaka koronavírusu viac ľudí využíva ich služby. Walmart zase profituje z paniky, že ľudia v obave vo veľkom nakupujú a predavači nestíhajú dokladať tovar. Kým veľa firiem sa v dôsledku koronavírusu dostalo do šetriaceho režimu, Walmart minulý týždeň oznámil, že všetkým zamestnancom na plný úväzok vyplatí bonus 300 dolárov.
Odolný voči tejto kríze sa zdá aj Netflix. Jeho akcie sú len mierne slabšie ako pred zrútením trhov. Tvorca a poskytovateľ zábavy takisto profituje z toho, čo množstvo ľudí je v súčasnosti doma a online videopožičovňa im vypĺňa čas.
Farmaceutické firmy idú proti prúdu
Niektoré investície pritom už v minulosti dokázali, že rastú napriek tomu, že takmer všetko ostatné padá.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?