V apríli 2022 čelil Netflix historickému momentu, keď po prvýkrát vo svojej histórii zaznamenal úbytok predplatiteľov. Tento zlomový bod vyvolal v spoločnosti zásadné zmeny – manažment sa rozhodol zaviesť reklamy a sprísniť pravidlá zdieľania účtov. Trh na tieto kroky reagoval skepticky. 

„Príchod konkurencie odhalil, že dominancia Netflixu nie je samozrejmosťou. Jeho rýchly rast zakrýval vnútorné problémy spoločnosti a niektorí dokonca predpovedali jej pád,” uvádza portál Business Insider

Napriek týmto výzvam sa Netflixu podarilo zvrátiť negatívny trend. Zmeny však nezasiahli iba samotný Netflix, ale aj celý streamovací priemysel. Investori už nevyžadovali iba rast počtu predplatiteľov, ale aj ziskovosť. 

„Táto nová realita priniesla výzvy pre konkurentov streamovacích služieb, ktorí zápasili s vysokými nákladmi na tvorbu obsahu. Mnohí začali dokonca predávať vlastné programy Netflixu, aby získali finančné prostriedky na udržanie svojich operácií,” píše Business Insider. 

To vo výsledku ešte viac posilnilo pozíciu Netflixu na trhu a zvýšilo hodnotu jeho platformy. Po tom, čo cena akcií spoločnosti klesla v polovici roka 2022 na 180 dolárov za kus, nasledovalo výrazné zotavenie, pričom akcie Netflixu odvtedy vzrástli o viac ako tristo percent. 

Tradiční mediálni giganti ako Disney, Comcast, Warner Bros. Discovery a Paramount medzitým stále hľadajú optimálnu stratégiu, ako skĺbiť svoje tradičné podnikanie s nárokmi moderného streamovacieho priemyslu. 

„Hoci je fakt, že ceny akcií nie vždy odzrkadľujú vnútornú hodnotu spoločnosti, Wall Street má jasno. Víťazom streamovania sa stal Netflix,” dodáva Business Insider. 

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Netflix hľadá spôsob, ako by mohol obľúbené seriály a filmy vyrábať ekologickejšie