Aldi začala expanziu v Británii po roku 2010, podobne ako ďalší nemecký diskontný reťazec Lidl. Obom reťazcom sa darí preťahovať zákazníkmi zavedených britských predajcov potravín ako Tesco či Asda. Podľa údajov analytickej spoločnosti Kantar Worldpanel patril Aldi na britskom trhu s potravinami teraz podiel 5,6 percenta.

Aldi aj konkurenčný Lidl lákajú zákazníkov na menšiu ponuku lacnejších produktov. Ďalšiu vlnu znižovanie cien Aldi ohlásil v piatok. Lacnejšie má byť napríklad čerstvé mäso, ovocie a zelenina. Podobný krok oznámili už v januári konkurenční Morrisons, ktorý je štvrtým najväčším hráčom z popredných britských supermarketov, a reťazec Asda, trojka na britskom trhu, ktorú vlastní americký gigant Wal-Mart.

Cenovú vojnu na britskom trhu potravín bežne zmieňujú britské oficiálne štatistiky ako jeden z faktorov, ktorý tlačí nadol britskú infláciu. Tá síce v decembri zrýchlila na 11-ročné maximum, za celý minulý rok ale zostali spotrebiteľské ceny bezo zmien, čo sa stalo prvýkrát od roku 1950, kedy sa tieto údaje začali zaznamenávať.