„Snažíme sa klientom ponúkať služby ktoré naozaj potrebujú. Preto pri zostavovaní ponuky vždy vychádzame z poznania klienta a jeho potrieb. Chceme totiž, aby naši klienti vnímali našu komunikáciu ako prínos, nie ako spamovanie,“ vraví hovorca OTP Banky Róbert Varšányi.

Banky pracujú s množstvom údajov, na základe ktorých vedia vyhodnotiť, či by klient mohol chcieť povolené prečerpanie alebo kreditnú kartu. Ak je napríklad na účte dlhší čas v mínuse, môže mu ponúknuť spotrebný úver, ktorý je lacnejší ako povolené prečerpanie.

„Samozrejme sa snažíme našim klientom prinášať čo najrelevantnejšiu ponuku v danom čase či životnom momente. Je to možné vďaka modelom, ktoré robíme, aby sme vedeli odhadnúť a naplniť potreby našich klientov. S dátami klientov pracujeme v súlade s ochranou údajov aj novou legislatívou,“ povedala hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.

Aj keď banky majú v spracovávaní dát od klientov ešte rezervy, táto snaha vykazuje úspech. „Odozva na tieto ponuky je dvojnásobne vyššia ako odozva na štandardné ponuky,“ tvrdí hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.

Dá sa odhlásiť

Napriek tomu, že banky tvrdia, že sa snažia robiť personalizované ponuky a nerobiť kobercové nálety na všetkých svojich zákazníkov, mnohým ľuďom takéto núkanie produktov, predovšetkým cez telefón, prekáža. Kto nechce, aby dostával komerčné ponuky, môže odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov na marketingové účely.

Pri založení účtu väčšina klientov automaticky zaškrtne, že súhlasí so spracovaním osobných údajov na marketingové účely. Odvolať tento súhlas možno priamo v banke.

Okrem návštevy pobočky je možné spravovať tieto súhlasy vo viacerých bankách aj v internet bankingu alebo na informačnej linke. Ak niekomu prekáža zasielanie emailov, môže súhlas so zasielaním ponúk odvolať na konci každého emailu.

Čo môžete urobiť, aby vám banky prestali núkať ďalšie služby?

Slovenská sporiteľňa

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa

Google news icon Nájdite nás na Google news a kliknite Sledovať