Národná banka Slovenska (NBS) má už dlhodobo v hľadáčiku niekoľko poisťovní, ktoré svojim klientom zvyšovali poistné. Tie do cien totiž premietli novú daň z neživotného poistenia, ktorá platí od začiatku minulého roka. S týmto scenárom počítalo aj ministerstvo financií, ktoré predpokladalo, že poisťovacie ústavy prenesú záťaž na klienta, na seba alebo na obe strany.

Fekete Imrich, Slovenská kancelária poisťovateľov
Neprehliadnite

Šéf kancelárie poisťovateľov: Čelné sklo z povinnej poistky? Zahraničný sudca by sa vám vysmial

Nová osempercentná daň nahradila odvod s rovnakou sadzbou. Zásadný rozdiel je v tom, že odvod sa vzťahoval len na novovzniknuté poistky. Daň sa však týka aj zmlúv, ktoré vznikli pred zavedením dane s výnimkou povinných poistiek na vozidlá. Regulátor vidí problém v tom, že poisťovne preniesli novú daň na klienta bez toho, aby im to umožnili poistné zmluvy alebo zákon.

Zákazy a pokuty

Centrálna banka začala tento problém riešiť po tom, ako sa na ňu začali obracať nespokojní klienti. Od poisťovní dostávali listy, že k poistnému sa im pripočíta nová daň. V praxi sa tak niektorým z nich zvýšila cena poistky o osem percent. NBS tvrdí, že to poisťovne urobili jednostranne a porušili tým vlastné zmluvy.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa