9. Šperky
Ide o samostatnú kategóriu predmetov, ktorá minulý rok zaznamenala až osempercentný nárast cien. Sebastian Duthy z organizácie Art market research hovorí najmä o záujme o historické šperky, ako aj celé zbierky jednotlivých zberateľov.
Rovnako sa podľa odborníka v tejto oblasti odrážajú záujmy novej generácie investorov, ktorých ovplyvňuje hiphopová kultúra nosenia šperkov. Príkladom bola minuloročná aukcia drahých predmetov známych osobností tohto žánru, v ktorej zaujal zlatý prsteň s drahými kameňmi umelca Tupaca Shakura.
Vydražili ho totiž za jeden milión dolárov, teda trojnásobok odhadovanej ceny, pričom kupujúcim bola ďalšia hviezda hiphopu Drake. Okrem šperku získal pozornosť na sociálnych sieťach, ktorú využil na propagáciu svojho nového albumu. Pre komplexný obraz o tomto segmente je potrebné dodať, že ceny v ňom zahrnutých predmetov za posledných desať rokov narástli o 37 percent.