Najlepšou poisťovňou pri poisťovaní automobilov je Allianz – Slovenská poisťovňa. Už piaty raz po sebe sa na tom zhodli členovia odbornej poroty – nezávislí finanční sprostredkovatelia združení v Slovenskej asociácii sprostredkovateľov v poisťovníctve, ale aj zástupcovia niektorých nečlenských spoločností.
„Hlasujúci posudzovali poisťovne komplexne. Zohľadňovali flexibilnosť ich služieb, schopnosť poisťovne zohľadniť potreby klientov na základe požiadaviek sprostredkovateľov a rýchlosť pri likvidácii poistnej udalosti,“ uviedla prezidentka SASP Michaela Chebeňová.
Najlepšia poisťovňa vozidiel
Poradie | 2013 | 2012 | 2011 |
1. | Allianz - Slovenská poisťovňa (88,82) | Allianz – Slovenská poisťovňa (89,14) | Allianz – Slovenská poisťovňa (87,66) |
2. | QBE Insurance (Europe) Limited (88,73) | QBE Insurance (87,61) | QBE Insurance (85,86) |
3. | Generali Slovensko poisťovňa (83,02) | UNIQA (80,78) | Generali Slovensko (80,53) |
4. | UNIQA poisťovňa (81,26) | Generali Slovensko (77,18) | UNIQA (78,73) |
5. | Union poisťovňa (77,70) | Kooperativa (77,14) | Union (78,62) |
V segmente poistenia priemyslu a podnikateľov získala najviac hlasov od poroty HDI Versicherung, ktorá sa z ocenenia tešila aj v roku 2007. Dve prvenstvá má na svojom konte aj QBE (2012, 2010). V roku 2011 uspela japonská Mitsui Sumitomo a v roku 2006 poisťovne Gerling.
Najlepšia poisťovňa priemyslu a podnikateľov
Poradie | 2013 | 2012 | 2011 |
1. | HDI Versicherung (92,35) | QBE insurance (90,37) | Mitsui Sumitomo (89,95) |
2. | QBE Insurance (92,15) | Allianz – Slovenská poisťovňa (86,65) | QBE Insurance (88,81) |
3. | AIG Europe (88,20) | HDI Versicherung (84,92) | HDI Versicherung (87,00) |
4. | Allianz - Slovenská poisťovňa (87,69) | Chartis Europe (83,97) | Allianz – Slovenská poisťovňa (85,40) |
5. | Generali Slovensko poisťovňa (78,83) | Generali Slovensko (77,91) | Chartis Europe (84,35) |
Prezident poroty a podpredseda Slovenskej asociácie rizikového manažmentu Oliver Borko hovorí, že anketa nastavuje poisťovniam zrkadlo: „Vieme, že jej výsledky berú naozaj vážne. Ani toho roku žiadna z nich nezískala maximálny počet 100 bodov a verím, že to bude pre ne námet na zamyslenie.“
Kým ocenenie maklérov hodnotí kvalitu služieb poisťovní, pohľad na podnikateľské úspechy ponúka TREND Poisťovňa roka. Tohtoročné výsledky spoznáme 5. novembra.
Kritériá hodnotenia pre kategóriu poisťovňa vozidiel
- Rozsah a kvalita ponúkaných poistných produktov (variabilnosť KASKO poistenia, výška spoluúčasti, rozsah krytia, ponuka aj produktu PZP, rôzne limity PZP, komplexnosť asistenčných služieb, variabilnosť spoluúčastí).
- Ochota a schopnosť prispôsobiť návrh poistenia podľa požiadavky sprostredkovateľa v prospech klienta (možnosť dojednať väčší rozsah poistných rizík, poisťovanie poistnej sumy vozidiel N1 bez DPH pri KASKO, individuálny dovoz pri KASKO, flotilové poistenie pri KASKO alebo PZP, vyššie limity v PZP).
- Presnosť a dochvíľnosť vykonania požadovaných zmien v poistení v priebehu poistného obdobia/ elektronické nahlasovanie prihlášok do flotilového poistenia.
- Bezchybnosť a zrozumiteľnosť v predpisoch poistného, ich včasné zasielanie, rýchlosť odstránenia chýb v predpisoch poistenia.
- Poskytovanie informácií sprostredkovateľom poistenia o platobnej disciplíne klienta.
- Dodržiavanie zmluvne dohodnutých postupov spolupráce poisťovne a informovanie sprostredkovateľov poistenia o organizačných zmenách v poisťovni, o nových produktoch a zmenách v poistných podmienkach.
- Rýchlosť zaregistrovania poistnej udalosti (telefónom alebo cez internet), spôsob a komfort hlásenia poistných udalostí a rýchlosť vykonania obhliadok.
- Práca, dôslednosť a odbornosť technika pri obhliadke a ohodnotení škody, komunikácia a informovanie likvidácie o ďalšom postupe pri oprave poškodeného vozidla.
- Rýchlosť ukončenia likvidácie a úhrada poistného plnenia na účet klienta, príp. servisu alebo poškodeného. Kvalita a komplexnosť informovania zo strany poisťovne o výške a spôsobe poistného plnenia a o prípadnom krátení poistného plnenia.
- Rýchlosť vystavenia krycích listov a poskytovania preddavkov plnenia.
- Presvedčenie sprostredkovateľa, či výška poistného, ktorú platia vaši klienti v danej poisťovni pre kategóriu poistenie vozidiel, odzrkadľuje takú úroveň poskytovaných služieb, ku ktorej sa poisťovňa v poistnej zmluve zaviazala. tzv. pomer „celý komplexný výkon poisťovne v danej kategórii/poistné“.
Kritériá hodnotenia pre kategóriu poisťovňa priemyslu a podnikateľov
- Rýchlosť a komplexnosť poskytnutia návrhov poistenia.
- Profesionálna úroveň upisovateľov rizika poisťovne. Ochota a schopnosť hľadať individuálne riešenia a schopnosť reagovať na požiadavky klienta respektíve sprostredkovateľa poistenia.
- Presnosť a dochvíľnosť vykonania požadovaných zmien v poistení v priebehu poistného obdobia.
- Bezchybnosť v predpisoch poistného, ich včasné zasielanie klientovi, rýchlosť odstránenia chýb v predpisoch poistenia.
- Dodržiavanie zmluvne dohodnutých postupov spolupráce poisťovne a informovanie sprostredkovateľov poistenia o organizačných zmenách v poisťovni, o nových produktoch, ich zmenách v poistných podmienkach.
- Rýchlosť zaregistrovania poistnej udalosti (telefónom alebo cez internet) a rýchlosť vykonania obhliadok.
- Práca a dôslednosť obhliadkára (likvidátora) pri ohodnotení (likvidácii) škody a ochota likvidátora informovať sprostredkovateľa o priebehu likvidácie a o vyhotovení protokolu z likvidácie.
- Rýchlosť ukončenia likvidácie a úhrada poistného plnenia na účet klienta alebo poškodeného, rýchlosť poskytnutia preddavkov plnenia. Kvalita a komplexnosť informovania zo strany poisťovne o výške a spôsobe poistného plnenia a o prípadnom krátení poistného plnenia.
- Presvedčenie sprostredkovateľa, či výška poistného, ktorú platia klienti v danej poisťovni pre kategóriu poistenie priemyslu a podnikateľov, odzrkadľuje takú úroveň poskytovaných služieb, ku ktorej sa poisťovňa v poistnej zmluve zaviazala. tzv. pomer „celý komplexný výkon poisťovne v danej kategórii/poistné“.
Zdroj: SASP.