Pri pohľade ako akcie spoločnosti Meta Platforms po výsledkoch za 4. štvrťrok vystrelili o 20 percent, v mnohých investoroch vzkypela nenásytnosť. Namiesto toho, aby vytriezveli a obzreli sa len pár týždňov dozadu, kedy 4. novembra 2022 dosiahli akcie Mety svoje dno na úrovni 90 dolárov za akciu a týmto si zaknihovali 70-percentný pokles. A prečo sa tak zrútili? V skratke možno povedať, že preto, lebo na vrchole sa človeku točí hlava.
Mark Zuckerberg sa možno nachádza v inej realite a jeho virtuálne dvojča ho občas zastupuje v reálnom svete. Niekedy, keď hodnotí hospodárenie Mety, sú jeho tézy orientované na obchod a zisk, inokedy zase pôsobí dojmom mladého podnikateľa, ktorý práve ukončil školu. Tentokrát mali jeho komentáre pri ohlasovaní hospodárskych výsledkov skôr triezvy a racionálny charakter, keď vyhlásil rok 2023 za „rok efektívnosti". Investori mu môžu veriť a mnohí nateraz uverili, alebo len naleteli.
Jeremy Grantham predpovedá ďalšiu paniku a výrazný prepad amerického akciového trhu
Investori v minulom roku neuverili zakladateľovi Mety M. Zuckerbergovi, že jeho obsedantná predstava prevliecť starý dobrý Facebook do virtuálnej reality metaverza za desiatky miliárd dolárov, môže byť úspešná. Taktiež ich vystrašila možnosť, že na spoločnosť budú dlhodobo doliehať čoraz prísnejšie (mnohokrát nezmyselné) regulácie a nutnosť platiť obrie pokuty. Za to všetko firma aj akcionári zaplatili pádom akcií. Odvtedy sa akcie Mety takmer zdvojnásobili. Spoločnosť s hodnotou 200 miliárd dolárov sa za približne tri mesiace obchoduje na úrovni 400 miliárd dolárov. Je potrebné však poukázať na to, že pred rokom 2022 to bola takmer biliónová spoločnosť, otázka však je, či si vôbec zaslúžila ísť tak vysoko.
Dôvody, ktoré presvedčili
Akcie technologického giganta po ohlásení hospodárskych výsledkov za posledný kvartál minulého roka výrazne vzrástli z troch dôvodov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?