O príprave 365.bank hovoril jej výkonný šéf Marek Šupa ešte pred dvomi rokmi. Ako hodnotí, na prípravu banky si vybrali čas plný veľkých legislatívnych zmien, s ktorými sa firmy aj banky museli vysporiadať. Príprava tak nakoniec trvala dlhšie, hoci v beta verzii sa už mobilná banka dlho nezdržala. „Začíname novú etapu, oddnes si môže vyskúšať mobile-first bankovníctvo každý,“ hovorí.

Účet v banke bude podľa neho „navždy“ zadarmo, neskôr by mal pribudnúť platený prémiový, ktorý bude ponúkať služby navyše. V tom aktuálnom má klient kartu MasterCard, možnosť výberov hotovosti z bankomatov Poštovej banky a cez poštomaty na Slovenskej pošte. Do banky sa možno prihlásiť okrem štandardne využívaného hesla aj odtlačkom prsta, v telefónoch podporujúcich FaceID načítaním tvare, heslo môže mať aj tvar smajlíkov.

Na sporiacom účte bude banka úročiť peniaze úrokom 3,65 percenta, až nad limitom 1 500 eur sa sadzba zníži na 0,365 percenta. Sporiť si možno buď zaokrúhľovaním platieb alebo takzvaným bezcentovým fungovaním, kedy sa všetky ceny „navyše“ posielajú na sporiaci účet. Súčasťou je program odmeňovania – cash backov, ktoré má dohodnuté s vybranými partnermi pri nákupoch v ich sieti.

V prvej polovici budúceho roka by podľa M. Šupu mal do aplikácie pribudnúť spotrebný úver, v druhej polovici roka investičné produkty. Celkovo si trúfa do piatich rokov nabrať dvestotisíc klientov.

Aj keď je 365.bank súčasťou Poštovej banky a funguje na jej bankovej licencii, v jej komunikácii to nevidno. Zameriava sa najmä na mladých klientov, pre ktorých je život s mobilom v ruke automatický. Mala by ale v konečnom dôsledku pomôcť Poštovej banke omladiť jej tradične staršiu klientelu.