Partička piatich kamarátov si po strednej škole otvorila skate shop. Dali dokopy úspory, z banky si zobrali pôžičku a bez skúseností či vedomostí sa vrhli na podnikanie. Bol to práve Matej Belica, kto tlačil na to, aby sa viac zamerali na dizajnovanie textilu. V roku 2009 dostali nápad na tričko s charakteristickým logom erbu Košíc a zrodila sa značka, ktorú pozná každý Košičan.
Hlavným motívom KERE - Košice Represent zostal erb v rôznych obmenách, no pribudli aj ďalšie, ktoré druhé najväčšie mesto na Slovensku preslávili - Dóm sv. Alžbety, Jakabov palác, Urbanova veža. V portfóliu značky sú už nielen tričká, ale aj mikiny, športové oblečenie či spodná bielizeň.
Bez IT len hladová dolina
Najpočetnejšou skupinou kupujúcich sú podľa Mateja Belicu Košičania, ktorí chcú ukázať, že sú na svoj pôvod hrdí. Čo má na metropole Východu najradšej on?
„Je to pekné mesto, kde každý každého pozná. Dookola je krásna príroda, je sa kde zabaviť aj kultúrne vyžiť. Košice za posledných päť až desať rokov, ako to vnímam, veľmi vyrástli,“ myslí si mladý podnikateľ, ktorý strávil istý čas aj v zahraničí.
„Vďaka združeniu IT Valley sa tu podarilo získať desaťtisíc pracovných miest v IT sfére už v roku 2016, teraz sa to blíži k dvadsiatim tisícom. To veľmi mestu pomohlo. Keby sa nerozmohla IT sféra a zostalo by to celé na U.S. Steele, tak máme v Košiciach hladovú dolinu. Teraz mesto žije, vznikajú nové startupy, ľudia majú viac peňazí a prístup k novým technológiám,” vysvetľuje.
Zvýšil by však ceny za služby. „Na Západe sú drahšie, ale ten kapitál ostáva v krajinách. Aj personál je preto lepšie zaplatený,
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?