Nová generácia investorov tíši finančnú úzkosť technológiami. Mladší mileniáli, teda tí, ktorí majú menej ako 35 rokov, a generácia Z – ľudia vo veku od 15 do 22 rokov, nemajú takmer žiadne znalosti o investovaní. A nie je za tým len zanedbaná finančná gramotnosť.

Platformy, na ktoré sa spoliehajú v čase investovania im na oplátku ponúkajú dôveru, zodpovednosť a ochranu pred podvodmi. Aby sa však vedeli pohybovať v týchto vodách, využívajú rady online finančných manažérov, takzvaných „finfluencerov“. Tí radia, ako bezpečne narábať s peniazmi, zároveň však môžu predstavovať potenciálnu hrozbu.

Prirodzená voľba

Generácia Z sledovala, ako ich rodičia prechádzajú finančnou krízou v roku 2008 a sú tak čiastočne ovplyvnení jej dôsledkami. Jej príslušníci dnes sami začínajú dospelý život. Vrásky im spôsobuje prudký nárast cien nájomného, inflácia aj náročný trh práce.

Keď si predstavíme typického dospievajúceho človeka, neodmysliteľne k nemu patrí aj mobil, ktorý nepustí z ruky.
Neprehliadnite

Rozvírenie vôd na trhu práce? Generácia „Z“ je úplne odlišná, prináša výzvu

Zároveň ide o generáciu, ktorú poznačila zlatá éra internetu a technológii. Vyrastali spolu s novými technologickými gigantmi, ako sú Facebook, YouTube a iPhone. Preto je prirodzené, že mladí ľudia budú uprednostňovať sociálne siete pred iným zdrojom informácií.

Podľa článku Yahoo Money, ktorý sa odvoláva na štúdiu Pew Research, sa iba 37 percent mileniálov cíti dobre informovaných o svojich investíciách. Podľa prieskumu portálu CreditCards.com z marca 2021, investori generácie Z vyhľadávajú finančné rady na sociálnych sieťach takmer päťkrát častejšie ako dospelí vo veku 41 a viac rokov.

Generácia Z sa pri hodnotení svojich bankových a investičných možností spolieha na iné hodnoty ako predchádzajúce generácie. Zdedili nedôveru mileniálov k starým finančným inštitúciám, zároveň nie sú ochotní investovať čas a vzdelanie do rastu a ochrany svojich peňazí. Obracajú sa preto na priateľov, no najmä na novodobých finfluencerov (finančných influencerov pozn. TRENDU).

Títo peňažní manažéri okrem iného upozorňujú na nové platformy, ktoré nesúvisia so starými korporáciami. Naviac ich špeciálne navrhli tak, aby oslovili budúcich investorov a ich potreby, a bude im pravdepodobne dôverovať aj generácia Z.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa