Sedemdesiattriročný miliardár Ray Dalio vybudoval jeden z najväčších hedžových fondov na svete. Bridgewater Associates spravuje investorom vyše 160 miliárd dolárov.Dúfam, že kým neumriem, budem aj naďalej mentorom, investorom a členom predstavenstva v Bridgewater, pretože ja aj oni radi robíme tieto veci spolu," napísal R. Dalio koncom minulého roka na Twitteri.

Sledujú ho aj veľké esá

R. Dalio, známy pre presadzovanie radikálnej transparentnosti, ako aj pre svoju schopnosť dešifrovať pohyby na trhu a dosahovať vysoké výnosy, chcel, aby ho firma prežila a roky sa snažil nájsť správnu kombináciu investorov a vedúcich pracovníkov schopných viesť firmu, ktorú založil v roku 1975. Daliove názory na ekonomiku, počas celej jeho kariéry pozorne sledovali drobní investori aj veľkí finančníci.

„Mám obrovský rešpekt pred Rayom," povedal Jamie Dimon, výkonný riaditeľ JPMorgan, najväčšej americkej banky. „Je to skvelý mysliteľ a vynikajúci investor,“ dodal.

Cleveland Cavaliers v Brooklyn Nets - Play-In Tournament
Neprehliadnite

Z najväčšieho akciového pesimistu sa stal býk. Nakúpil akcie, ktoré pred rokom nik nechcel

R. Dalio sa teší veľkej obľube aj v Číne, kde sa jeho spoločnosť minulý rok stala číslom jeden v zahraničných hedžových fondoch.

R. Dalio je príkladom toho, že netreba panikáriť ani v čase kríz. Od založenia fondu v roku 1975 vrátil Bridgewater svojim investorom 52,2 miliardy dolárov, teda viac ako ktorýkoľvek iný hedžový fond na svete.

Bridgewater Associates tak ako iné hedžové fondy mal povinnosť zverejniť svoje štvrťročné reporty, ktoré vykazujú nákupy a predaje akciových pozícií.

R. Dalio významne navýšil svoje akciové pozície v sektore, kde sa iní skôr pozícií zbavovali. Stavil na jednu konkrétnu spoločnosť, aj v súvislosti s aktuálnym „boomom“ okolo umelej inteligencie. Miliardár však vidí potenciál tam, kde ho bežný investor zatiaľ nehľadá.

Išiel proti trendu

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa