„Komunikácia s mladými ľuďmi nie je jednoduchá. Tí, s ktorými som sa stretol na pohovoroch, boli často veľmi netrpezliví. Avšak namiesto toho, aby odprezentovali svoj možný prínos pre firmu, veľkú časť z nich zaujímalo len to, čo plánuje firma urobiť pre nich,“ hovorí pre TREND.sk generálny riaditeľ Oriflame Slovakia Jonas Häggqvist.

Viacerí z tých, ktorí v Oriflame úspešne prešli pohovorom, napokon do práce nenastúpili, pretože ich preplatil ich pôvodný zamestnávateľ. „Navyše, postoj mileniánov k práci je často krátkodobý. To, čo dnes mladých ľudí zaujíma, je sloboda, peniaze, pivo a flexibilná práca,“ dodáva J. Häggqvist.

Na mladých cez apky

Jedným z kľúčových nástrojov, ktorým chce firma prilákať mladých poradcov a zákazníkov, sú rôzne online aplikácie, ktoré na Slovensku vo väčšom meradle zavádza spoločnosť práve teraz. Tie jej umožnia lepšiu správu databázy a komunikáciu so zákazníkmi.

„Telefonáty a osobné stretnutia sú síce veľmi účinné nástroje budovania vzťahu, ale ak má jeden poradca na starosti stovky až tisícky zákazníkov, používanie nových informačných technológií sa stáva nevyhnutnosťou,“ vysvetľuje riaditeľ.

Mileniáni sú netrpezliví, do práce často ani nenastúpia, hovorí šéf Oriflame Slovakia

Jonas Häggqvist Zdroj: Archív Oriflame

Regionálne rozdiely

Sieť Oriflame na Slovensku má aktuálne 133 servisných centier. Zákazníci aj obchodní partneri sa v jednotlivých regiónoch i mestách líšia.

Napríklad priemerný zákazník v Bratislave minie trikrát viac peňazí na výrobky zo segmentu wellness, ktorý zahŕňa vitamíny a výživové doplnky, oproti priemeru Slovenska. V oblasti starostlivosti o pokožku je tento pomer dva ku jednej.

„Vo Zvolene a v Banskej Bystrici máme poradcov, ktorí vďaka nadštandardným znalostiam z oblasti zdravia predávajú väčší objem produktov s vyššou pridanou hodnotou. Na východe krajiny prevažuje skôr kúpa cenovo dostupnejšieho tovaru,“ hovorí J. Häggqvist a dodáva, že v Košiciach sa zase darí najrýchlejšie prijímať nových poradcov.

Priemerný vek poradcov Oriflame Slovakia klesol v uplynulom roku zo 40 na 36 rokov. Približne štyri pätiny ich celkového počtu pracuje na „plný úväzok“. Desať percent biznis partnerov tvoria muži.