Tržby spoločnosti Meta z reklamy v druhom štvrťroku vzrástli o 22 percent a dosiahli dvojnásobok tempa rastu konkurenčnej spoločnosti Google. Firma dosiahla celkové príjmy vo výške 39 miliárd dolárov. 98 percent tržieb pochádza z reklamy, predovšetkým na Facebooku a Instagrame.

CFO Mety Susan Li uviedla, že reklamná činnosť ťažila zo zadávania reklamy od e-commerce obchodníkov, sektora médií a zábavy. Rast reklamy bol najsilnejší v ázijsko-tichomorskom regióne.

Spoločnosť vykázala čistý zisk 13,5 miliardy dolárov, čo je medziročný 73-percentný nárast. Tzv. rodina aplikácií Mety, vrátane Facebooku, Instagramu a WhatsAppu, dosiahla 3,27 miliardy aktívnych používateľov denne, čo predstavuje medziročný nárast o sedem percent.

Pre tretí štvrťrok 2024 Meta očakáva, že príjmy budú medzi 38,5 až 41 miliardami dolárov. Investori robustné finančné metriky po ich oznámení ocenili skokovým nárastom akcií o sedem percent. Od novembra 2022, kedy sa spustila lavína generatívnej AI, sa akcie Mety zhodnotili o 400 percent.

Recept na všetko

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa