Po štyroch dňoch stopla internetová mBank akciu, v rámci ktorej bola za odporúčanie kamarátovi či rodine ochotná zaplatiť. Predtým pre veľký záujem znižovala sľúbenú odmenu z pôvodných 25 na 15 eur pre nového aj starého klienta. Počas akcie od 15. do 18. januára sa jej podarilo získať 6890 nových zákazníkov.
Rovnakú akciu spustila mBank aj v susednom Česku. Štartovala o vyše týždeň skôr - 7. januára, pričom trvať by mala až do konca marca. Tu novému aj starému zákazníkovi banka sľubuje prispieť 500 českými korunami, teda v prepočte necelými dvadsiatimi eurami.
Prírastok klientov na českom trhu však nie je podľa mBank taký turbulentný ako na Slovensku. Kampaň síce prekračuje plány prírastku nových kont, tie sú ale výrazne vyššie ako na menšom slovenskom trhu.
Koľko nových klientov bude účet skutočne využívať, je otázne. Banka sa chystá aktivitu pozorne sledovať. Tvrdí, že po vyskúšaní konta záujem o jeho používanie rastie.
Podobnú akciu ako mBank skúša na prilákanie zákazníkov už od septembra 2011 konkurenčné Zuno z rodiny Raiffeisen Bank. Koncept založený na odporúčaní banky priateľom a rodine predstihol očakávania, koľko nových „ovečiek“ do Zuno priviedol, však spresniť banka nechcela.
Od decembra tohto roka pravidlá mierne upravila. K pôvodným desiatim eurám pre existujúceho klienta aj nováčika (po aktivovaní účtu a prvom zaplatení kartou) sľubuje ďalších desať v prípade, že si nový klient v priebehu prvého mesiaca k účtu vybaví aj kreditnú kartu alebo pôžičku.
Zdroj: Maňo Štrauch
Ilustračné foto - Maňo Štrauch