Ešte pred desiatimi rokmi banky ponúkali výrazne iné balíky služieb ako v súčasnosti. Ľudia vtedy častejšie chodili do pobočiek. Namiesto platieb kartou väčšina ľudí vyberala peniaze v bankomate a následne platila hotovosťou. Takémuto správaniu boli prispôsobené aj balíky služieb. Viaceré banky do nich dávali len obmedzený počet platieb kartou a za ďalšie bolo treba platiť. Naopak, v balíkoch boli v minulosti často aj vklady či výbery v pobočke, ktoré sú dnes už väčšinou samostatne spoplatnené.
Viaceré banky s príchodom moderných balíkov služieb všetkým klientom, ktorí využívali staršie produkty, jednoducho zmenili balík služieb. Urobila to napríklad Tatra banka, Slovenská sporiteľňa či ČSOB. „V roku 2009 sme zmigrovali všetkých klientov zo starých balíkov na nové,” tvrdí hovorkyňa Tatra banky Zuzana Žiaranová.
Cena motivuje k zmene
Ďalšie banky nechali prechod na novšie produkty na klientoch, a preto viacerí z nich využívajú stále balíky, ktoré už banky novým zákazníkom neponúkajú. No ceny starších účtov väčšinou upravili tak, aby boli ich majitelia silno motivovaní prejsť na nový produkt.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?