V rozhovore sa dočítate:
- aké krízové opatrenia prijala jazyková škola, aby prežila
- čo by pomohlo malým a stredne veľkým firmám
- ako sa cítia zahraniční lektori, ktorí ostali odrezaní od rodiny
- kedy najskôr by sa mohla opätovne rozbehnúť fyzická výučba
- či sa po kríze zmení pohľad ľudí na život a na hodnoty
Jazykové vzdelávanie má tú výhodu, že sa môže realizovať aj online. Ako na túto možnosť zareagovali študenti?
Školu sme zatvorili už 10. marca. Prvé dni boli rozpačité, ale v momente, keď začalo byť jasné, že nejde o týždňovú prestávku, študenti sa preorientovali na online výučbu viac-menej plynule. Udržať kontinuitu vzdelávania je dôležité, pričom niekoľkotýždňový či niekoľkomesačný výpadok by mal negatívny dosah na ich výsledky. Študenti sa chcú a potrebujú posúvať vpred, čo významným spôsobom prispelo k úplnému prechodu do online priestoru.
Kurzy pre verejnosť tvoria len časť príjmov školy. Jazykové vzdelávanie však poskytujete aj firmám. A firmy bývajú v takýchto okamihoch nastavené skôr na škrty. Ako sa k tomu postavili ony?
Firmy, ktoré vzdelávame, majú jasno v tom, prečo svojich ľudí vzdelávajú a čo od toho očakávajú, preto s prechodom na online nebol žiadny zásadný problém. Ak je vzdelávanie nastavené správne, tak prináša výsledky. Obzvlášť v tomto období je dôležité mať vo firme ľudí, ktorí dokážu dobre komunikovať a získavať informácie, čo je pre biznis kľúčové. Mnohí zamestnanci firiem si navyše uvedomili, že online výučba je flexibilnejšia a šetrí im čas. Na konci dňa je najdôležitejšie, či vás výučba posúva vpred tak, ako si to predstavujete a potrebujete.
V akej miere ste boli s firmami k sebe navzájom ústretoví, pokiaľ ide o rozsah ďalšej výučby?
Toto je ekonomická kríza, nie koniec sveta. Vychádzať si v biznise v ústrety, pokiaľ je to možné, je dôležité. Pre nás ako pre školu je dôležité mať študentov, ktorí sa chcú učiť a učia sa. To potom prirodzene formuje aj biznis. Nebudem tlačiť na klienta, aby pokračoval vo vzdelávaní, keď rieši úplne iné veci a študenti by z hodín tak či tak nič nemali. To sú vyhodené peniaze.
Na druhej strane, ak naše hodiny prinášajú klientom výsledky, tak teraz pre nich nie je vhodný čas prestať sa učiť. To, že ako škola potrebujeme uplatniť tím lektorov a aj finančne ich preniesť cez ťažké časy, nie je problém našich klientov, tí majú dosť svojich.
Siahneme aj na rezervy
Jazykové vzdelávanie bolo dlho vnímané len ako benefit, nie ako investícia. Mení sa už prístup firiem?
Určite áno, aj keď na môj vkus len veľmi pomaly. Ako prvý si začal uvedomovať nevyhnutnosť angličtiny ako komunikačného nástroja IT sektor. Globálny biznis aj globálne problémy si vyžadujú spoločné riešenia. Nájsť riešenie znamená plnohodnotne komunikovať. Covid-19 nám jasne ukázal, ako veľmi je tento svet prepojený a ako dôležité je učiť sa od iných.
V akej situácii sa aktuálne nachádzate z hľadiska cash-flow? Aké kroky ste museli prijať?
V rámci krízových opatrení sme
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?