V prípade straty alebo krádeže karty klient znáša prípadné odcudzenie peňazí z účtu maximálne do 50 eur. Banka by mu nemusela ukradnuté peniaze vrátiť len v prípade, ak by spáchal hrubú nedbanlivosť alebo sa snažil podvádzať.
Po nahlásení straty alebo krádeže karty už plnú zodpovednosť preberá banka. Klient musí dostať naspäť všetky peniaze aj v prípade, ak útočník získal prihlasovacie údaje napríklad pri hromadnom úniku. Zákazník vtedy nenesie žiadnu zodpovednosť.
Silná autentifikácia
Ak sa útočník dostane k údajom z platobnej karty, väčšinou sa ich snaží zneužiť pri platbe na internete. Urobiť tak môže len v prípade, ak daný obchodník nevyžaduje silnú autentifikáciu. To znamená, že na zaplatenie postačujú údaje, ktoré sú uvedené na platobnej karte.
Pri silnej autentifikácii je potrebné zadať ešte ďalší kód, napríklad taký, ktorý banka pri platbe pošle prostredníctvom SMS správy. Zlodej by v takom prípade potreboval obeti ukradnúť nielen kartu, ale aj mobil, do ktorého by navyše musel preniknúť.
„Ak banka platiteľa nevyžaduje silnú autentifikáciu platiteľa alebo používa výnimku zo silnej autentifikácie platiteľa, je v plnej miere zodpovedná za vzniknutú škodu,” tvrdí Eva Miháliková z oddelenia komunikácie Národnej banky Slovenska.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?