Zamestnanec americkej neziskovej organizácie v meste Omaha, Jeff Beckman, vedel, že prácou v tejto spoločnosti nezbohatne. Preto investoval na akciovom trhu. Pravidelne si prispieval do dôchodkového plánu, na čom sa spolupodieľal aj jeho zamestnávateľ. Sporiaci fond takmer celý alokoval do akcií.

Prostredníctvom maklérskeho účtu si navyše aj sám nakupoval akcie spoločností ako Coca-Cola, Microsoft, Apple, Berkshire Hathaway, a neskôr aj Facebook či Nvidia. V súčasnosti má 63-ročný Beckman portfólio v hodnote približne jedného milióna dolárov - a v dohľadnej dobe neplánuje akcie predať a ani sa preorientovať na bezpečnejšie aktíva, ako sú dlhopisy. ˶Aj keby ste boli konzervatívnym investorom, stále môžete prežiť svoje úspory,” tvrdí.

Wall Street sa vysmieva amatérskym investorom, ako nesofistikovaným účastníkom trhu, ktorí sú náchylní nakupovať akcie vysoko a predávať nízko. Zmýšľanie typického individuálneho investora a jeho sklon k riskovaniu sa však ukázali ako plodné na trhu poháňanom technológiami. Štatistiky potvrdzujú, že v poslednom desaťročí sa investovanie bežných investorov vymyká opisu ˶hlúpych peňazí”.

Priemerné akciové portfólio amerického individuálneho investora vzrástlo od začiatku roka 2014 na hodnote o približne 150 percent, uvádza spoločnosť Vanda Research. Prekonáva tak benchmarkový index S&P 500, ktorý za rovnaké obdobie dosiahol zhodnotenie približne 140 percent.

Vanda Research vypočítava priemerné portfólio analýzou obchodnej aktivity individuálnych investorov na maklérskych účtoch s jednotlivými akciami kótovanými na burze v USA. Analýza nezahŕňa nákupy fondov obchodovaných na burze (ETF), ani podielových fondov, a ani transakcie uskutočnené prostredníctvom dôchodkových účtov alebo investičných poradcov.

Výsledok analýzy ukazuje, že frázy typu „investovanie je zložité" neobstoja.

Tri hlavné akciové zložky

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa