Hoci má byť kľúčový informačný dokument jedna zo základných zmien, ktorú prinesie nová smernica pre fondový priemysel UCITS IV, mnoho európskych manažérov nepochopilo jej dôležitosť. Na nové pravidlá sú slabo pripravení. Svedčí o tom fakt, že 58 percent manažérov fondov dosiaľ ani len nerozmýšľalo nad tým, aké náklady im zavedenie nového informačného dokumentu známeho aj v angličtine pod skratkou KID prinesie. Upozorňuje na to firma PriceWaterhouseCoopers, ktorá v spolupráci s Európskou asociáciou asset manažérov EFAMA pripravila malú štúdiu na túto tému.
Podľa autorov správcov čaká nemalá úloha, ktorú nedoceňujú. Budú musieť pripraviť tisíce nových dokumentov určených pre klienta, ktoré nahradia zjednodušený predajný prospekt. Povinnosť vydávať KID budú mať správcovia po zavedení UCITS IV v júli budúceho roku. Zatiaľ náklady jeho zavedenia zvažovalo 36 percent manažérov oslovených PwC.
Informačný dokument bude zhustený na dve strany A4 formátu. Informácie budú musieť byť na jednom hárku, tlačené obojstranne. Bude obsahovať stratégiu fondu prerozprávanú do zrozumiteľnej jednoduchej reči. Historická výkonnosť fondu bude musieť byť uvedená za desať rokov dozadu a prezentovaná v stĺpcovom grafe. KID bude musieť byť aktualizovaný aspoň raz ročne do 35 pracovných dní po skončení kalendárneho roka. No jednotnej tvári podávania informácií správcovia veľmi neveria. Podľa prieskumu 60 percent respondentov považuje úroveň informácií v KID za nedostatočnú. No i tak by mal byť lepší než zjednodušený prospekt. Štyri pätiny respondentov ho považuje za omnoho lepší alebo skrátka aspoň lepší.
Foto na titulke - Flickr.com